🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصیان شب

(ثبت: 1236) فروردین 27, 1395 

باید از آغوش تن آسای شب

خفتگان شهر را بیدار کرد

روز آمد بر بلندای زمین

کی چراغ روشنی انکار کرد

در پس این پنجره شب در کمین

تیرگی بر روشنای قلب من

لیک با آهنگ پچ پچ های روز

عشق بر هم می زند این انجمن

گر چه هر شب روز را آبستن ست

باز چشم پنجره در اضطراب

باز می جوید خیال روشنش

باز دیشب گریه کرده بی حساب

کاش از شب های دنیای خودم

پاک می کردم دو چشمان تو را 

یا فقط خورشید می تابید و ماه

سرد می کرد راز عصیان تو را

شب پر از عطر تو و آغوش تو 

بس که در باغ دلم محبوبه ای

بی سبب در روز می گیرم پناه

باز در شب پیش او مغلوبه ای

باید از آغوش تن آسای شب 

خفتگان شهر را بیدار کرد 

عشق آمد بر بلندای زمین

کی چراغ روشنی انکار کرد

فروردین 95 

مریم حشمت پور