🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 علی در سوگ

(ثبت: 209776) اردیبهشت 20, 1398 

( علی ع درسوگ )
.

مونس و غمخوارِ علی ، شمعِ فروزانِ علـی
شاخه یِ طوبایِ علی ، سروِ خرامانِ علی
.
.
ای گلِ پرپر شده ام ، همرهِ من بنتِ نَبی
صورتِ نیلی یِ تو شد ، قاتلِ پنهان علی
.

تَرک مکن زود مرا ، خسته اَگر زِین سفَری
بی تو دلم درد شوَد ، رفت زِ تن جانِ علی
.

آتشِ سوزان چه سان ، سُرخ کُند میخ به در
داغ به زخمَت که زَند ، سوخته بنیانِ علی
.

تا به دمِ مرگ نشد ، حرف زِ سیلی بِزَنـی
پیکرِ مجروحِ تو شد ، فدیه و تاوانِ علی
.

کشته یِ مسمار چرا ، رنجِ علی کُشت تو را
بعدِ تو دیدنی شوَد ، حالِ پریشانِ علی
.

سخت بوَد فاطمه ام ، خاک کنم جسمِ تو را
تا دم ِ مرگم نَشوَد ، چاره و درمانِ علی
.

سر به گریبان کند ، زینبِ خونین جگرَم
اشک به چشمِ حَسَنین ، گشته چو بارانِ علی
.

می فِشُرد بغض گلو ، راه نفس بسته شود
خانه یِ بی فاطمه هم ، محبس و زندانِ علی
.

شهر نبی پُر زِ ستم ، مهدِ شـرَر کانِ جفا
گوشِ کسی نشنوَدَش ، ناله و افغانِ علی
.

مثلِ تو مظلوم نشد ، بر که شکایت بِبـرَم
ای در و دیـوار بِگَو ، دردِ فراوانِ علی
.

گوهرِ بی مثلِ مرا ، خاک مُدارا بِنما
امِّ اَبیها لقَبـش ، رفت زِ دستانِ علی
.

دید ( حبیبـت ) کرَمت ، عاشق شیدای تو شد
با ورَقی شعر شوَد . دست به دامانِ علی
.

……….حبیب رضائی رازلیقی

.
.

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام و درود استاد
    از دستان علی جام کوثر نوشی
    من باب یاد آوریمصرع زیر را از لحاظ وزنی بررسی فرمایید .

    سر به گریبان کند ، زینبِ خونین جگرَم
    با سپاس

    🌸🌸🌺🌺🌷🌷🌹🌹

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 22, 1398

      سلام ایتاد محترم
      سر/ب/گ/ ری /بان/ک/ن /د
      زی/ن/ب/خو /نین/ج/گ/رم

      کاملا حق باشماست بنده میخواستم که یه شین اضافه کنم که وزن جا بیفتد( کُنَدش) لذا بهتر دیدم چون پایان نیم مصرع هست شین رو حذف کنم اما گویا وزن سکته داره که ان شا الله ویرایش خواهم کرد
      از شما ممنونم جهت رهنمودتان
      سپاس از خواندن بادقت و خوشحالم که اساتید مثل آئینه هستند
      🌺🌺🌺

  2. درود برشماعزیز و ارجمند….ماجور باشید…..🌿🌿🌿🌿🌹🌹🌹🍃🍃

  3. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام محضرتان استاد رضایی عزیز

    زیبا سرودید

    علی (ع) یارتان

    زنده باشید به مهر علی (ع)

    درود ها💐🌿🌿🌿🌿🌹

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 22, 1398

      🌺🌺🌺

      سلام استاد عزیزم
      ممنونم از حضورتان که برایم بسیار ارزشمند است

  4. علی رفیعی

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام و عرض ادب و احترام استاد رضایی عزیز
    بسیار عالی و موثر سروده اید
    دست مریزاد.ماجور باشیدبزرگوار
    در پناه خدا.التماس دعا

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 22, 1398

      سلام به برادرم استاد فیعی عزیز
      مومن خدا خوشحالم که هستی🌺🌺🌺

  5. مازیار نژادیان

    اردیبهشت 21, 1398

    درودها بزرگوار و دستمریزاد

    لذت بردم از این شیرینی کلام

    مانا باشید🌹🌹🌹🌹🌹

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 22, 1398

      سلام به شما استاد عزیزم جناب نژادیان
      دلم شاد شد با حضورتان خداوند به شما شادی عطا کند

      سپاسگزارم🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا