🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 علی ع در سوگ

(ثبت: 220909) دی 22, 1398 

( علی ع درسوگ )

مونس و غمخوارِ علی ، شمعِ فروزانِ علـی
شاخه یِ طوبایِ علی ، سروِ خرامانِ علی

ای گلِ پرپر شده ام ، همرهِ من بنتِ نَبی
صورتِ نیلی یِ تو شـد ، قاتلِ پنهـان علـی

تَرک مکن زود مرا ، خسته اَگر زِین سفَری
بی تو دلم درد شوَد ، رفت زِ تن جانِ علی

آتشِ سوزان چه سان ، سُرخ کُند میخ به در
داغ به زخمَت که زَند ، سوخته بنیانِ علی

تا به دمِ مرگ نشد ، حرف زِ سیلی بِزَنـی
پیکرِ مجروحِ تو شد ، فدیه و تاوانِ علـی

کشته یِ مسمار چرا ، رنجِ علی کُشت تو را
بعدِ تو دیدنـی شوَد ، حالِ پریشـانِ علـی

سخت بوَد فاطمه ام ، خاک کنم جسمِ تو را
تا دم ِ مرگم نَشـوَد ، چاره و درمانِ علـی

سر به گریبان کند ، زینبِ خونیـن جگـرَم
اشک به چشمِ حَسَنین ، گشته چـو بارانِ علـی

می فِشُرد بغض گلو ، راه نفس بسته شود
خانه یِ بی فاطمه هم ، محبس و زندانِ علی

شهر نبی پُر زِ ستم ، مهدِ شـرَر کانِ جفا
گوشِ کسی نشنوَدَش ، ناله و افغانِ علی

مثلِ تو مظلوم نشد ، بر که شکایت بِبـرَم
ای در و دیـوار بِگَـو ، دردِ فراوانِ علـی

گوهرِ بی مثلِ مرا ، خـاک مـُدارا بِنمــا
امِّ اَبیهـا لقَبــش ، رفته زِ دستـانِ علـی

دید (حبیبـت) کرَمت ، عاشق شیدای تو شد
با ورَقی شعر شوَد . دست به دامانِ علی

……….حبیب رضائی رازلیقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
قالب : غزل
بحر : رجز مطوی مثمن سالم
وزن :
مفتعلن مفتعلن ، مفتعلن مفتعلن

 

 

 

 

نظرها
  1. مثلِ تو مظلوم نشد ، بر که شکایت بِبـرَم
    ای در و دیـوار بِگَـو ، دردِ فراوانِ علـی

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب رضائی گرانمهر

    اجرتان با ام ابیها سلام الله علیها…

    مظلومیت اولیا الله …

    خدا صبرت دهد ای نگارنده …

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌸

    دور ز هر اهرمنی ، پرس ز دیوار و دری
    شرح دهد ماوقعی گریه کنان ناله همی

    فاطمه آن دُخت نبی مادر زینب حسنین
    رفت ز دستانِ علی ، امّ ابیهایِ نبی

    ولی اله بایبوردی

    22 / 10 / 1398

    🌸🌸🌺🌹🌺🌸🌸

    • سلام استاد بایبوردی عزیز
      خو گرفتم به حضور شما
      ممنونم که همیشه هستی
      کاش میتوانستم چون شما باشم
      سپاسگزارم از لطف شما
      یا علی ع

      🌺🌺🌺

  2. با سلام و درود خدمت شما
    ایام فاطمیه رو تسلیت عرض میکنم
    زنده باشید
    اجرتون با امیرالمومنین(ع)
    🌹🌹🌹🌹

    • سلام بر شما بزرگوار
      بنده هم به شما تسلیت عرض میکنم
      شهادت فاطمه ی زهرا س
      عزیز باشی🌺🌺🌺

  3. سلام و احترام، فرهیخته ی گرانقدر، جناب حبیب رضاِیی رازلیقی

    در سومین کارگاه شعر پاک، منتظر حضور شما بزرگوار هستیم. امیدواریم از ارسال شعر(ها) و بیان نظرات سازنده ی شما بهره مند گردیم. با سپاس فراوان
    http://sherepaak.com/218876/کارگاه-سوم

  4. محمدعلی رضاپور

    بهمن 4, 1398

    سلام و احترام،
    دعوت اید به ادامه ی کارگاه سوم:

    http://sherepaak.com/221513/—

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا