🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عیدانه

(ثبت: 7180) آذر 5, 1397 

   عیدانه                                                      

عِید نِزدیکِستُ  مِردُم، نو بِدن،  نو تَر مِشَن

بَعضِه ها آقا  بِدن، از بختِ بد، نوکر مِشن

برف و یخ،سِرما،زِمِستو،کُرسی و گوشِه پِتو(1)

هر چِه هر روز مُگذِرَه، اَفتوا، اَفتوتَر مِشن

آسِمو آبی شِدَه باغا، دِرِختا، پون(2)زِدَه

غُنچِهِ هِه گیلاسُ و شِفتَلو(3)ها، پِرتو(4) تر مِشن

اَی خُدا تحویلِ سالِس، تُر بِحَقِّ  فاطِمَه(س)

بَرِشِت(5) بیشتر شَه مِیدونا(6)هُم َاندو(7)، تَر(8)مِشن

از همِه اینا مهمتر غُصَّه اَز دل ها، بِبو(9)

کینه ها پاک کو که مِردم وازِکُم (10) وُو سَر مِشن

هرکه مَیَه زَنِه واستُونَه(11)، خودت اور زَنِه دِه

هر که  هُم گُربَه بِخوردَه عقلِش، اور(12) اَرزنِ دِه

هرکه بِنَّیی(13) دِرَه، خُونِه ش خودِت راس کو(14)  بِریش(15)

هر که مثل مو بدهکارَه، چِکِش پاس کو بِرِیش

اَی خدا  ای بنده هار، اَز خودشِه بِهتر مِشنَسی

اَز تو پِندَری طِلِبکارَن، به تَهِش وارِسی

1-جای آفتاب گیر 2-جوانه 3-هلو 4-پخش و پلا 5-بارانت 6-مراتع 7-این بار 8-خیس 9-ببر 10-باز هم 11-بستاند،بگیرد 12-او را، به او 13-بنّایی،ساخت و ساز 14-درست کن، بساز 15-برایش
????#رضــــــــــازمانیــــــــــاݩ‌قوژدی????
مهر ماه 1395 مرتکب شدم
????????????????????????

#مسابقه_فرهنگی_هنری_ارزق
اثر شماره 3 آقای مهدی دهمرده از قوژد.

⚡️به مابپیوندید⚡️
????????????????????
@jnbkhndg

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. Z .M

    آذر 6, 1397

    درود برشما برادر مهربانم

    بسیار زیبا و عاااالی

    با لهجه ی زیبای خودتون ما را آشنا کردید، کلیپ هم قشنگ بود.

    در پناه حق

    • سلام بر خواهر مهربانم

      ممنون از اینهمه محبت.

      چوبکاری می کنید.

      شاد باشید

  2. علی رفیعی

    آذر 6, 1397

    سلام و درودها استاد

    بسیار زیبا و بدیع با لهجه زیبای فکر کنم مشهدی؟

    امیدوارم جناب عالی و دوست هم ولایتیتون در پناه خداوند منان موفق و پیروز باشید و برنده….

     

    • سلام خدمت استاد رفیعی گل

      دوسال پیش مسابقه آثار رضا زمانیان قوژدی  برگزار شدو این فیلم ارسالی یکی از همشهری های عزیزم بود که اتفاقا دوم هم شدند.راستش از نظر من ساخت گلیپ هنرمندانه تر از شعر خکوانی بنده است.

      بله قوژد گناباد از توابه خراسان رضوی(ع)است

  3. با سلام و عرض ادب

    زیبا سروده اید

    درود بر شما

    عید میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق ( علیه السلام) را تبریک عرض می کنم

    موفق باشید

    • درود ها استاد

      میلاد خاتم الانبیاء(ص)و نواده گرامی ایشان بر شما و همه ی آزاد اندیشان مبارک.

      متشکر از حضور پر مهرتان و سپاس از نظر لطف شما.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا