🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عید غدیر

(ثبت: 213686) مرداد 29, 1398 

آمد ندای وحی که : «یا اَیَّهَا الرَّسول»
اجرای امر کن که رسالت شود قبول

حکمی که کرده¬ام، برسانی به سوی «ناس»
«وَاللهُ یَعصِمُک» ،نشو درگیر این هراس

این حجِّ آخر است کنار رسول نور
ده¬ها هزار آمده در محضرِ حضور

ده¬ها هزار آمده در حَجَّةُ الوِداع
حجّی¬ست با شکوهِ دگر، حجّة الوداع

تاریخ اهل سنّت و شیعه، گواه اوست
قرآن، خودش، بزرگ¬ترین تکیه¬گاه اوست

شد منبری به پا و به پا خاست حضرتش
کامل کند به حکم الهی، رسالتش

«ای مردمان! اگر که رسول خدا، من¬ام
مولایتان ز جانب حق، مصطفی من¬ام

ای مردمان! اگر که شما پیرو من¬اید
باید که دل به امر خداوند بسپرید

گفتند مردمان که: «همه شیعه¬ی توییم
هر آنچه را که امر کنی، پیروی کنیم»

آن¬گه، رسول، دست علی را بلند کرد
پای بهانه¬های بَدان را به بند کرد

«مولایتان علی¬ست چو مولایتان من¬ام
این را به حکم وحی، من ابلاغ می¬کنم

مولایتان علی¬ست اگر اهل طاعت¬اید
خواهان التفات خدا و سعادت¬اید

مولایتان علی¬ست اگر دل سپرده¬اید
راهی اگر به سوی خداوند بُرده¬اید»

دست علی بلند شد و شد امام عشق
ساقیّ عاشقان شد و در دست، جام عشق

آوای «بَخِِِِّّ بَخِّنِ» بیعت شنیده شد

پیمان شکن نشو چو علی برگزیده شد

جمعیّتی عظیم و، پیمبر، نگینشان
امروز، کامل است و تمام است دینشان

دین کسی که پیرو مولاست، کامل است
عشق نبیّ و آل نبی، حاصلِ دل است

عشق خداست در دل این شیعیان، عیان
عید غدیر باد مبارک به شیعیان.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 12 
  1. علی معصومی

    مرداد 29, 1398

    آفرین بر شما
    جناب رضاپور نازنین
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    این عید بزرگ مبارکباد

  2. ولی اله بایبوردی

    مرداد 29, 1398

    سلام و درود

    استاد رضاپور ارجمند

    دست علی بلند شد و شد امام عشق
    ساقیّ عاشقان شد و در دست، جام عشق

    اجرتان با ولایت

    تقدیمی :🌷

    بار دیگر عید شد عید ولایت عاشقان
    بزم آرا راه عشقی ، راه عشقی در میان

    هر وجود از آفرینش خُم غدیری را به یاد
    بر چنین فرخنده روزی بس مبارک هر زمان

    ولی اله بایبوردی

    29 / 05 / 1398

    🍃🍃🍃🌸🍃🍃🍃

  3. رسول رشیدی راد

    مرداد 29, 1398

    سلام و درود خدمت شما
    مهمان شعر شما شدم در وادی غدیر
    در پناه مولا علی(ع) زنده باشید
    🌷🌷🌷🌷🌷

  4. محمدعلی رضاپور

    مرداد 29, 1398

    درود و سپاس از التفات بزرگواران
    عیدتان مبارک🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🙏

  5. طارق خراسانی

    مرداد 30, 1398

    سلام و درود

    آنقدر این اثر زیبا بود که آن را در وبگاه ماه را باید تما شا کرد و رفت نمایش دادم

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  6. سلام و درودتان باد بزرگوار

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍃🌿

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 30, 1398

      سلام و درود و احترام🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺💐🌿🍃

  7. جواد مهدی پور

    مرداد 30, 1398

    چقدر زیبا و آسمانی ست این اثر فاخر

    لذت بردم از شعر پاکتان

    بسیار عالی سرودید جناب استاد رضاپور گرامی

    سر بلند باشید

    اردتمند شما و دوستدار اشعار قشنگتان هستم

    زنده باشید به مهر علی ( ع )

    💐💐💐💐💐🌿🍃🙏👏👏👏👏❤️

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 30, 1398

      سلام و درود و احترام
      دوست گرانقدرم جناب مهدی پور عزیز💐💐💐💐💐🌿🍃🙏🌺🌺🌺🌺❤️

  8. … درود ارجمند
    ممنون برای یا علی ع

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا