🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فتح خرمشهر

(ثبت: 6034) اردیبهشت 31, 1397 

سالروز آزادی خرمشهر بر شما مبارک

به روی شهر نوشتند”آمدیم، بمانیم(1 )

بر این تلاطم امواج، کام خویش برانیم؛

چگونه؟! تا بن دندان، به هرسلاح مسلح

به این امید مگر انتقام خود بستانیم؛

برای خاطر صدام و حزب بعث کذایی؛

عروس کشورایران، بخاک وخون بکشانیم!”

صدای جنگ برآمد زکوچه کوچه ی این شهر

سقوط کرد؟! زمین را به آسمان برسانیم!

تمام چهره خورشید در غبار فرو رفت

نفاق چهره نشان داد؛”ما بفکر زمانیم”!

نه ارتشی، نه سپاهی، نه هیچ بنیه ی رزمی

نه خندقی که توانیم ش از خطر برهانیم!

تمام خرمی اش را اگر ز برگ ربودند؛

قسم، که باز طراوت، به ریشه ها بدوانیم

صدای ناله ی مردان شب شکن نشنیدند؟؛

“به خون پاک شهیدان ، که تا همیشه بمانیم “

اگرچه سوخته این خرمن از شرارت دشمن؛

ولی بگریه ی شوق، آتشش فرو بنشانیم

برای شستن خون وغبار چهره ی این شهر؛

ز جان دشمن بعثی، غرامت ش بستانیم!

اگر چه سنگ زدند و شکست آینه ها مان؛

چه باک از این همه نیرنگشان که شیشه گرانیم

تمام “همت” مان را دوباره جمع نمودیم

بر این زمین مقدس،نماز عشق بخوانیم

نوشته بود شهیدی که ؛ آمدیم نبودید!

اگرچه آمده بودیم تان، ز شهر برانیم(2)

پ.ن

1-ترجمه ی دیوار توشته ی معروف سربازان بعث

در خرمشهر: “جئنا لنبقی” آمدیم که بمانیم.

2-شهید بهروز مرادی زیر یکی از شعارهای بعثیان نوشت: 

«آمدیم نبودید»

96/03/03 مرتکب شدم خلو دخو

#رضا_زمانیان_قوژدی

jnbkhndg@

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علی رفیعی

    خرداد 1, 1397

    سلام استاد زمانیان عزیز

    بسیارعالی و ارزشمند

    ماجور باشید دوست گرامیم

    • سلام استاد رفیعی نازنین

      متشکرم از حضور فعال و همیشگی تون.

      مانا باشید

      یاعلی

  2. مدیر سایت

    خرداد 1, 1397

    سلام و درود 

    عالی ست 

    خاطره ی بزرگی ست همیشه در یاد ها باقی خواهد ماند .

    در پناه خدا 

    • درودها استاد  عزیز

      ممنون از لطف تان. انشاءالله هرگز فراموش نخواهیم  کرد.

      برقرار باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا