🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فقط علی است که دیگر نمی شود تکرار

(ثبت: 258348) فروردین 23, 1402 

 

جهان اگر بشود زیر و رو هزاران بار
فقط علی است که دیگر نمی شود تکرار

علی است معجزه ی خلقت و به اذن خدا
شکافت کعبه که دُر از دلش کند اظهار

علی است آنکه فقط داده بر رسالت عشق
شهادت علنی در سکوت «یوم الدار»

میان «شِعب» و سپس «لیلة المبیت» آخر
به جز علی چه کسی کرده اینچنین ایثار

همانکه اول صف بوده در همه غزوات
سزاست لشکر دین را به نام پرچمدار

علی است فاتح خیبر نه هر بنی بشری
عمل، ملاک جهان است تا ابد، نه شعار

«حدیث منزلت» از «غزوه ی تبوک» شکفت
علی وصی رسول است و باز هم انکار!؟

بر آیه های برائت علی مبلغ شد
به جانشینی او می کند همین اقرار

مراد از «اَنفُسَنا» در «مباهله» غیر از
علی نبوده بفهمید ای در و دیوار

غدیر امر خدا بود و ترک واجب شد
بدا به حال پلیدان مست خود مختار

سقیفه غیر خلافت گرفت جان علی
میان فاجعه ی آتش و در و مسمار

همیشه فکر یتیمان کوفه بود و ندید
از این بلاد بلاخیز جز غم و آزار

جمل، خوارج و یک روز قاسطین بودند
دلیل خونجگری های حیدر کرار

گذشت از خود و دائم به فکر جامعه بود
و بود جامعه با او چقدر بد رفتار

شکافت فرق علی را جهالتِ آن روز
جهان بعد علی شد به درد و غصه دچار

 

#محمدجواد_منوچهری
#یا‌امیرالمومنین‌علی‌بن‌ابیطالب

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):