🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قافله سالار

(ثبت: 231798) شهریور 30, 1399 

 

افسوس که این قافله، سالار ندارد
مانند ابوالفضل، علمدار ندارد
جان سوزد و آتش به نیستان فتاده
دردی است نهانی که تیمار ندارد
در دشت بلا سید احرار شهید شد
زینب … دگر محرم اسرار ندارد
با صد مِحَن و غصه ازین دشت روان است
آن سوی نگاهش خریدار ندارد
دل می بَرَد اما همه ی آه و فغانش
از بهر یتیمی است که غمخوار ندارد
همراه اسیران دل خونین ولیکن
ویرانه ی شام را دگر اخبار ندارد
مبهوت، نگاهش به سر نی فتاده
جز این سرِ خونین دگر یار ندارد
او می رود اما که دلش نزد حسین است
در قتلگه افتاده پرستار ندارد
هرچند بسی ظلم بدید از طرف خصم
هیچ شکوه ای با حضرت دادار ندارد
یک زن که این گونه کشد رنج زمانه
فریاد اگر برکشد این عار ندارد
مظلومه ی عالم ولی از نسل رسالت
ترسی دگر از ظلم ستمکار ندارد
با خطبه ای آتش زده او کاخ ستم را
همتا به جز حیدر کرار ندارد
گویی که علی آن شه والاست به منبر
یا فاطمه هیچ واهمه از نار ندارد
حیران شده اند شامی و هم کوفی از این زن
سرسلسه ی ظلم جز اقرار ندارد
زن ها همه گریان و مردان خموشند
بنگر که یزید رنگ به رخسار ندارد
در معرکه کشتند شهنشاه جهان را
غافل که علی یک تن و سردار ندارد
زینب…دلش خون، زبانش شده شمشیر
این شیر به جز حق که گفتار ندارد
غم رفته ز سیمای اسیران همه پیروز
این قافله گر ، قافله سالار ندارد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 30, 1399

    با سلام و دروود خدمت شما
    اجرکم عندا…
    🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    شهریور 30, 1399

    درود بر شما جناب مزینانی عزیز

    مأجور باشید

    🙏💐

  3. عظیمه ایرانپور

    شهریور 30, 1399

    درود بر شما
    اجرتان با حضرت دوست🌷

  4. محمدعلی رضاپور

    شهریور 30, 1399

    سلام و درود
    بسیار زیبا

    گمانم در مصراع سوم از آخر، سهوی در تایپ اتفاق افتاده باشد.

  5. سمیه صباح

    مهر 24, 1399

    جناب مزینانی بزرگوار
    با سلام و احترام؛

    اجرتان با صاحب اثر ان شای الله.
    سروده ی بسیار زیبا و ارزشمندی است.

    در پناه حق
    🌹🌹🌹🌹🌹
    🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا