🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قدر استاد

(ثبت: 246850) فروردین 20, 1401 

 

قدر استاد ندانستم من
وای گر این گنهم سوزد تن
گر بپرسند ز نیکی با وی
چه توان‌گفت ندارم گفتن
پیش لطفش به عدد نیکی من
چو‌ جُوی دان برِ صدها خرمن
تا مرا مطلبی آموخته او
متحمل شده بس درد و محن
مادرم زاد و پدر رشدم داد
رنجشان کرد مرا شیر فکن
لیک استاد بیاموخت مرا
دین و علم و هنر و حرفه و فن
آن دو کردند قوی کالبدم
و این مرا ساخته مردی روشن
هرچه دارم بود از استادم
علم و آزادگی و نیک بُدن
خواهم امروز دهم پاداشش
لیکن او رفته از این دار کهن
بار الها تو ببخشا او را
تربتش ساز ز گل چون گلشن
قدر استاد جوانان دانید
چون مهاجر به نکو‌ دانستن

شاعر: ابوالقاسم حشمت مهاجر

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    فروردین 20, 1401

    🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺

  2. علی معصومی

    فروردین 20, 1401

    🌿🌺👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا