🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قلم

(ثبت: 3971) اردیبهشت 12, 1396 

” والنون و القلم “
 

*** به مناسبت گرامیداشت روز معلم ***

آذین ببند ، لاله بیفشان ، شروع کن
ای برتر از شکوه هر انسان ، شروع کن
 
تا بشنوند وحی کلامت ، پیامبر!
« إقرأ » به نام ایزد منّان ، شروع کن

جز خون دل که نیست به کامت در این مسیر
قدری جگر بگیر به دندان ، شروع کن
 
در خلوت شبانه ی خود گریه می کنی
با این وجود باز تو خندان شروع کن

اصلاً قبول ! نان شما را بریده اند
ای سرو دل نبسته ! تو بی نان شروع کن
 
عکس مسیر رود شناور مشو ، مشو
از حق خویش روی بگردان ، شروع کن

 « والنّون و القلم » ! به خدا (( نون )) اگر که نیست

امّا قلم که هست ، بجنبان ، شروع کن
 
این حرف آخر است .. نبینم کشیده ای
« همچون بنفشه سر به گریبان » .. شروع کن !

 
حنظله ربانی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 14, 1396

    درود بر شما جناب ربانی زاده ی گرامی

    زیبا سرودید

    زنده باشید

  2. سحر جهانی

    اردیبهشت 14, 1396

    سلام ودرود برشماجناب آقای ربانی زاده 

    زیبا سروده اید…….

    سلامت وبهروزباشید………

  3. مه ناز نصیرپور

    اردیبهشت 21, 1396

    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا