🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مدرک که پولی شد

(ثبت: 211960) تیر 25, 1398 

مدرک که پولی شد
بعضی صفا کردند

یعنی شکم‌ها را
دیگِ طلا کردند.

مدرک که پولی شد
دانش به خود لرزید

او گریه می‌کرد و
شخصی دگر خندید.

مدرک که پولی شد
خیلی هَپولی شد

آمار، بالا رفت
امّا نزولی شد.

هر بی‌سوادی که
پولی عطا فرمود

تا مدرکش را دید
کلّی صفا فرمود.

یک عدّه‌ای خوردند
یک عدّه‌ای بردند

یک عدّه هم از غم
در زندگی مُردند.

مدرک پس از مدرک
قحطیِّ شغل امّا

اندوهِ بی‌کاران
انبوهِ مدرک‌ها.

چون ازدواج افتاد
از رونقِ دیرین

پر شد ز تلخی‌ها
آن دوره‌ی شیرین.

کم کم هویدا شد
جرم و جنایت‌ها

هر یک درونش داشت
حرف از خیانت‌ها.

بازیِّ زشتی بود
بازیچه‌مان کردند

تاریخ! شاهد باش
بر ما چه آوردند.

از کتاب طنز تلخِ شیرین،
اثری از محمدعلی رضاپور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 14 
  1. سلام و درود استاد رضاپور ارجمند

    تاریخ! شاهد باش
    بر ما چه آوردند.

    تاریخ در تمامی حال گواه است …

    دستمریزاد

    🌸🌸🌹🌸🌸

  2. پانته‌ آ عسکری

    تیر 25, 1398

    تاریخ شاهد باش
    بر ما چه آوردند
    سلام و سپاس فراوان
    🍃🌸🍃

  3. تیر 25, 1398

    درود گرامی
    همه چیز پولی شده که خدا کند فقط پولی باشد گولی هم هست… خیلی ها از تن فروشی، هم به آن بالا رسیده اند و هم در کانال ها به معروفیت! که هنر نیز از این قائله جدا نیست… تن بده فیلم بازی کن… تن بده آواز بخوان… تن بده شهردار شو… تن بده مدیر شو… و و و…

    با خود روزی آرزوها را
    تمام به گور خواهم برد
    و مرده ای
    خوشبخت خواهم بود!
    * * * *
    پژواره

  4. طارق خراسانی

    تیر 25, 1398

    سلام و درود

    این شعر طنز تلخ زیبا آیینه ای، ست که زمانه را در آن دیده و دیگران نیز به تماشا خواهند نشست.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 25, 1398

      سلام و درود
      متشکرم از نگاه لطف تان🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐

  5. جواد مهدی پور

    تیر 25, 1398

    درود بر شما جناب استاد رضاپور عزیز

    شعر فاخر و پر معنایی از شما خواندم

    چقدر واقعیات تلخی رادر این اثر زیبا به تصویر کشیده اید

    قلم توانمندتان ستودنی ست

    شاعر هنرمندی که درد جامعه می کشد با قلم توانمند خود درد جامعه را خوب می کشد

    درود بر شما

    سر بلند باشید به مهر
    💐💐💐💐💐

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 25, 1398

      سلام و درود، استاد ارجمند و دوست عزیز،
      جناب مهدی پور گرامی،
      متشکرم از نگاه مهرتان💐💐💐💐💐🌹

  6. سلام استادگرامی
    بهره بردم از شعر ارجمند تان
    مستدام باشید انشاء الله

    🌿🌺🌺🌺🌺🌺🍃

  7. سلام و درود بر شما بزرگوار

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    شادکام باشید

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 26, 1398

      سلام و درود و سپاس بر جناب فاتح بزرگ🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      خوش آمدید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا