🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرغ شب خوان

(ثبت: 261986) تیر 27, 1402 
مرغ شب خوان

مرغ شب خوان عمر ما بر باد رفت
روزهای سرخوشی از یاد رفت

رنگ باران خاک ما هرگز ندید
از درخت زندگی سیبی نچید

عمر ما یک دم گذشت از نوبهار
فصل پیری مانده است از روزگار

زردیِ پاییز بر رخسار ماست
رود خون در دیده ی بیدار ماست

سرخی ِروی شفق از داغ ما ست
لاله های واژگون در باغ ماست

در سراب چشمه ساران مانده ایم
خط ِ لب های زمین را خوانده ایم

باز با سوز دل آوازی بخوان
گر نباشد نغمه ی سازی بخوان

مرثیه آیینه یِ تقدیر ماست
رازها در ناله ی شبگیر ماست

آتشی در هق هقِ آواز توست
آسمان درحسرت پرواز توست

می رسد روزی رها از غم شویم
با گلستان غزل همدم شویم

عادل دانشی
بداهه تیر 1402

 

 

 

نظرها 12 
  1. سینا دژآگه

    تیر 27, 1402

    زردیِ پاییز بر رخسار ماست
    رود خون در دیده ی بیدار ماست

    سلام و عرض ادب جناب دانشی عزیز
    بسیرا زیبا بود.
    زنده باشید🌺🌸🌺🌸

    • عادل دانشی

      تیر 27, 1402

      سپاس جناب دژاگه بزرگوار
      زنده باشید
      🌸🌺🌷🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 27, 1402

    جناب دانشی ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    احسنت براین قلم زرنگار
    🙏💐🙏💐🙏💐🙏💐🙏💐🌿

    • عادل دانشی

      تیر 28, 1402

      سپاسگزارم بانوی ارجمند
      مانا باشید🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌷🌷🌷

  3. مهرداد مانا

    تیر 27, 1402

    سلام عادل جان
    به خصوص ارتباط بین مصاریع را دوست داشتم

    • عادل دانشی

      تیر 28, 1402

      سپاسگزارم مهرداد عزیز
      راستش مثنوی ها را بداهه می گم و زیاد ویرایش نمی کنم . خوشحالم مورد پسند دوستان گرامی واقع شده .پایدار باشید 🌸🌺🌷🌹❤️

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 28, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    جناب دانشی زیبا سرا

    دعوتید به حسينيه ی مجازی سایت، بزرگوار:

    https://sherepaak.com/261937/—-

    • عادل دانشی

      تیر 28, 1402

      سپاسگزارم جناب رضاپور گرامی
      ممنون از دعوتتان🌸🌺🌷🌹

  5. مهدی سیدحسینی

    تیر 28, 1402

    درود جناب دانشی
    با آرزوی موفقیت 🌷🌷

    • عادل دانشی

      تیر 28, 1402

      سپاس جناب سید حسینی بزرگوار
      محبت دارید 🌺🌷🌹

  6. طارق خراسانی

    تیر 28, 1402

    سلام درود بر عادل عزیزم

    می دانم چه قدر از این روزگاران دلت گرفته است
    عزیزم برخیز و همصدا با حضرت حافظ بخوان:

    ن
    🔍
    وزن
    گنجور
    جستجو

    حافظ

    غزلیات
    ورود کاربر / نام‌نویسی

    حافظ
    حافظ » غزلیات »
    غزل شمارهٔ ۳۷۴

    بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم

    فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
    من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم

    در پناا خدا شاد زی عزیز🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • عادل دانشی

      تیر 28, 1402

      درود استاد طارق ارجمند
      خوشحالم مثل همیشه چون پدر و برادری بزرگ تر در کنارم هستید ..غم روزگار بی حد و ما اسیران دنیا در حسرت پرواز نفس می کشیم.
      همدلی اساتید و سروران بزرگوار مایه آرامش و خرسندی این شاگرد کوچک است ..به امید روزهای بهتر زنده ام و شبه اشعاری می سرایم و الا قلم این حقیر از وصف حال دریا دلان ناتوان ست.
      در پناه ایزد منان ایام را با کامیابی و سرافرازی سپری کنید
      🌸🌺🌷🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا