🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مست

(ثبت: 4865) مهر 14, 1396 

عاقبت از کار می ،شد همه بیکار می
شیشه خونبارمی ،مست که میبوده است؟
درشده در چاه و چه،گمشده در راه وره
جمله گرفتار نه،مست که میبوده است
خویش ترین خویش کو، لطف و نکوییش کو
همدل و هم کیش کو مست که میبوده است؟
تارتراز شب درون، آمده سر در نگون
بیش مگو چند و چون، مست که میبوده است؟
دین  شده بازارها،سرزده در کارها
خنده زند خلق را،مست که میبوده است؟
دولت بیدار خفت ،خفت و سخن می نگفت
هیچ گهر را نسفت، مست که میبوده است؟
یارگرفتارشد ،عشق چه بیمار شد
کارک او زار شد، مست که میبوده است؟
درگه و درگاه بست ،میکده در هم شکست
تیر نیاید به شست ،مست که میبوده است؟
گفت وشنود وشنید،کوروکراز راه دید
بادخزان در خزید،مست که میبوده است؟
حبل متین پاره شد ،انس چه بیچاره شد
دربدر آواره  شد ،مست که میبوده است؟
میرغضب شادمان،کینه زمن این وآن
درسرش اینک زمان،مست که میبوده است؟
هر قدمی سوخته  ،چشم  بره دوخته
صبر   نیاموخته ،مست که میبوده است؟
بد گهری کسب وکار،مهر نیاکان چه خوار
دست تطاول بکار، مست که میبوده است؟
دل شده پاپیچمان ، برده به بازیچمان
عشق بود هیچمان، مست که میبوده است؟
عقل و خرد بی فطیر، رفته به تحقیر زیر
جهل بدش بی نظیر ، مست که میبوده است؟
عاطفه از دست شد، رفت و سپس پست شد
خصم چه سرمست شد، مست که میبوده است؟
آدمیت  پایمال ،هر هدفی احتمال
شک و شکایت روال ، مست که میبوده است؟
حق وحقیقت بدور،بیهدگی در نشور
سجده ی سجاده زور،مست که میبوده است؟
دلبرک انگار نیست  ،گر بده هم اندکی است
همره مردانه کیست ، مست که میبوده است؟
اصل و نسب منتفی ،تیغ رفیقان خفی
نی کرمی از کفی ، مست که میبوده است؟
شادی مسرور وار، هیچ  نیاید  بکار
غمزدگان بی شمار، مست که میبوده است؟
لحظه بلحظه دمی ،اشک روان شبنمی
 قلزم خون در نمی، مست که میبوده است؟

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. مينا امينی

    مهر 16, 1396

    درود

    مانا باشید و موفق

  2. همایون فتاح

    مهر 17, 1396

    باسلام وتشکر از بذل محبت شما سرکار خانم امینی…لطفتان پاینده

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا