🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مست و درویش

(ثبت: 270100) خرداد 14, 1403 

طعنه زد مست به ره بر درویش
که مرا مست کن از باده‌ی خویش

سهمِ من خونِ دلِ تاک و تو را
باده از جای دگر آید پیش

یا خود از آن مِیِ زر جامی ده
یا کنم زیر و بَمَت را تفتیش

گفت درویش به نرمی با او
نزدِ من هیچ نجو، جز دلِ ریش

لیک گویم به تو رازی که رَهی
از غمِ ظلمت و رنجِ تشویش

جز حقیقت همه باشند مَجاز
آنچه بینی به جهان از کم و بیش

خوب و بد هرچه که آید به سرت
لطف و خیر است برِ نیک‌اندیش

گر کُنی تُنگِ دلت را دریا
کِی کُنَد سنگِ غم آن پهنه پریش؟

ظرفِ صبرت چو فزون گشت بدان
وارَهَد جان و تنت از هر نیش

پاک و آسوده رَوی وقتیکه
جانت آغشته نباشد به سِریش

در رهِ چرخه‌ی انّا لِالله
جمله یک تن بِشَویم از هر کیش

چون بِجَستیم ز میثاقِ الست
گرگِ شیطان شود آرام چو میش

ما شَویم آینه و حضرتِ دوست
بیند اندر رُخِمان چهره‌ی خویش

حمید گیوه چیان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    خرداد 14, 1403

    درود بر شما
    🌹🌹

    • حمید گیوه چیان

      خرداد 14, 1403

      درود و ارادت جناب سید حسینی عزیز
      سپاس از حضور پرمهرتان🙏🙏🙏💐💐💐

  2. عادل دانشی

    خرداد 14, 1403

    درود بر شما
    بسیار زیبا و حکیمانه سرودید بزرگوار
    مانا باشید 🌸🌸🌺🌺🌷🌷🌹🌹

    • حمید گیوه چیان

      خرداد 14, 1403

      هزاران درود بر جناب دانشی عزیز که حضورش خیر و برکت و روشنی است.
      بینهایت سپاس بابت حضور پر مهرتان.
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  3. معین حجت

    خرداد 14, 1403

    درود حمید آقای بزرگوار…
    اندیشمندانه سروده‌اید👏👏👏🌺🌺🌺

    • حمید گیوه چیان

      خرداد 14, 1403

      درود استاد عزیز و نازنین
      بینهایت سپاس که با حضور گرمتان روشنی می‌بخشید.
      آفتاب مهرتان تابنده و ماندگار
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا