🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مشاکل

(ثبت: 5950) اردیبهشت 14, 1397 

طبق اسناد رسمی سالگرد تولد خلو دخو است.بهمین بهانه و به اسم روز کارگر(ربطشو خودتون بیابید)ابیات زیرا(مخفف زیر را) مرتکب شدم.تقدیم به شما:

مشاکل

جغرافیای ما که در این حد فاصل است

شکر خدا همیشه پر از مرد فاضل است

از بس بخور بخور شده سرلوحه ی امور

هر کس بسوی خوردنیی خاص مایل است

دریا و کوه جنگل و رود، آسمان، زمین

باور کنید کوچه، در این لیست، شامل است

امثال من همیشه، زمین می خورند و بس

یکفی به الاشاره اگر مرد، عاقل است!

هر کس زمین خورد، نه زمین خوار می شود

“خواری” برای خود ز امورات کامل است

دریا و کوه و کوچه، به ما سازگار نیست

هضمش برای معده ی ما، سخت مشکل است

آن کس که مثل بنده، زمین می خورد فقط،؛

بیرون ز جایگاه مدیران عامل است!!

یک عده خورده اند و فراری شدند ، رفت

آن کو به جای دزد نشسته ست، قاتل است

پوسانده است حرص و طمع، جان خلق را

حاجی فقط، به فکر ادای نوافل است

وقتی به فکر خلق نباشی، بدون شک

دین تو ناقص است، نماز تو باطل است

انگار خشت اول این خانه، کج شده

“پیزا” ست گوئیا، که به یک سمت مایل است

یک دسته چپ شدند و گروهی به نام راست

تشخیص بین این دو، خداییش مشکل است

این هر دو مثل دسته ی قیچی ست کارشان

هر چند بر خلاف هم، اما مکمل است!!

حق را فدای مصلحت خویش می کنند

هر جا که نفعشان و حقیقت، مقابل است

صندوق می خورند و دکل هضم می کنند

دزدی و اختلاس، شبیه فلافل است

وقتی نبوغ نیست، ژن خوب هم کم است

حرف و شعار، باعث ایجاد رودل است

بی عیب و نقص بود، همه نقشه های شان

تنها حضور ماست که اسباب مشکل است

هی قول می دهند و عمل هم نمی کنند

گویا وفای عهد، یکی از رذایل است!

هر کس نخورده، راه به جایی نمی برد

زندان، سزای آدم بی فکر و جاهل است

با نام دین به جنگ خدا نیز می روند

قانون بانکداری شان بس که قابل است

تا کرسی مجالس کشور خریدنی ست

حلال مشکلات فقط، یک محلل است

متشکرم که گاه، به ما فکر می کنید

هر چند، فکر های شما خود هلاهل است

فرجام بی سواد بدون سجل، چه شد؟

جز مشتی آب و خاک، که در کام او گل است

با نق زدن که مشکلمان، حل نمی شود

شورش خودش مسبب صد گونه مشکل است

دشمن در این میان، چقدر سود می برد؟!

هر چند کار خائن، با وی معادل است!

خود را اگر به کوی علی چپ، نمی زنید

هنگام راست گویی و حل مسائل است

نسلی جدید، پای به دوران نهاده اند

نسلی که بین تان، دو سه قرنی فواصل است

فکری به حال خویش کنیم ای برادران

وقت شتاب در پی سلطان عادل است

۹۷/۰۲/۱۵ مرتکب شدم

#رضا_زمانیان_قوژدی(خلو_دخو)

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. منصور شاهنگیان

    اردیبهشت 15, 1397

    اشعارتان واقعا جالب و گیرا و دارای حرف و پیام …

    موفق باشید بزرگوار …

    • رضا زمانیان قوژدی

      اردیبهشت 15, 1397

      سلام و درود استاد شاهنگیان بزرگوار.

      سپاسگزارم.نظر لزف شماست.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا