🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معرفت خداوند و سرشت خداآشنا

(ثبت: 263286) شهریور 20, 1402 

بسم الله الرحمن الرحیم

در طبیعت چیز ها آمد پدید
تا یکی چون ما همه این ها بدید

هَمهَمه از این هَمه شد آشِکار
سبزِ یکگون می نمایاند بهار

هان! ندارد کائنی الّا بشر
اینچنین اندیشه ها را اسب و خَر:

((کاین ظواهر از کجا آمد جهان؟
صد هزاران اینچنین باشد نهان

زان سبب آمد همه تا بنگرم؟
چون بداند غیر من آن در سرم؟

غیر من باشد ولیکن چون من است
جان وی هم اندرون هر تن است))

علم و عرفان هر دو اندر حکمت است
حکمت از آن هاست گر پر نعمت است

 

شاعران: امیر اصلانی/ امین اصلانی (اَمی)
1400

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 20, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    فقط مثنوی حداقل ده بیت هست🌹

  2. مهرداد مانا

    شهریور 20, 1402

    سلام
    جای چنین موضوعاتی واقعا در شعر دوستان و از جمله خودم ، خالی ست .
    دست مریزاد