🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معشوق سنگدل

(ثبت: 240246) تیر 11, 1400 
معشوق سنگدل

 

رفتم و خبردار نشد یار از حال دلم
با حرف کس رام نشد کار دلم

صد حیله نهادند و فریب نخورد
سلطان قلب سبک‌سیر، دل پاک، دلم

چشم طمع ندارم جز یارم از دنیا
دل آن سنگدل رام نشد با دلم

شنوا بودی حرف های مفت رقیب
ناشنوا شده ی چرا باحرف دلم

یار خوش قلب من گوش کن حرف دلم را
تویی معشوق ،توی عشق ،محرم اسرار دلم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. علیرضا حکیم

    تیر 11, 1400

    درود گرامی
    همانطوری که جناب معصومی فرمودند. در این شعرتان وزن واحدی وجود ندارد و همچنین (دلم) در پایان مصراعها ردیف حساب می‌شود. ولی قبل از ردیف باید حتماً قافیه داشته باشد و اگر نداشته باشد، جای ایراد است. شما لازم است، یک کتاب عروض و قافیه بخونید.
    با آرزوی توفیقات

نظرها
  1. علی معصومی

    تیر 11, 1400

    سلام و عرض ادب
    مطلع سروده آنقدر زیبا بود که مجذوب شدم
    اگر در رفع ایراد قافیه ها اقدام شود
    غزلی ناب خواهد شد
    و
    خدایی که تو را می خواند
    سایه بلنت شود لز مهر و وفا
    🍃🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا