🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مناجات

(ثبت: 247218) اردیبهشت 2, 1401 

 

گفته بودی که اگر در بزنم
خود به در آیی
در به در سوخته ام ،
مثل خاکستر و باد
اندکی باخته از زندگی،
صبر تو
شومینه ی راهی است که فهم من از آن عادت دارد،
دریاب مرا اکنون
رانده شدم از خود
گمگشته ام شاید
جانا که غمی دارم،
چاره ی من را تو
آبستن لطفت کن
ترسم که نباشی دیگر
زین ترس کمی عادت دارم،
دانی که به پیمانم
هربار مرا مست تر
جرم می و مستی را تنها تو می بخشایی،
پنهانی رازم را
نقش دوجهانم کن!
گر در آتش قهرت باشم
شیرین تر است من را
چون در عشق تو می سوزم،
آنقدر که تو رحمانی
شیطان را شده از امید،
هر کس به سهم خود
یاد تو کند هر دم
طماع تر از هرکس
کُلِ تو را می خواهم،
قولی که به من دادی
عهدی که با تو بستم
از تو وفای عهد
از من شکستن ها،
همسایه بیکارم
بر سر در خانه
فضل تو را دزدید،
محتاج تر از فضلت
راه شب خود خواهم.

مسعود آزادبخت ،،،،مناجات کتاب سلام صبح صفحه ۷۳

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    اردیبهشت 4, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    مناجات نامه زیبایست
    مانا باشید
    🌹🌹🌹

    • مسعود آزادبخت

      اردیبهشت 8, 1401

      سلام و احترام مهربانو سارا
      سپاسگزارم از حضور و نظرمهرتان
      🌹🌹🌹

  2. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 8, 1401

    درودها بر شما شاعر گرامی
    ادیب فرزانه و فرهیخته
    بسیار زیبا، دلنشین و سرشار از احساسات لطیف سروده اید
    قلمتان نویسا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • مسعود آزادبخت

      اردیبهشت 11, 1401

      سلام و احترام جناب دهنوی گرانقدر
      سپاسگزار از لطف و حضورمهرتان
      روح استاد شاد
      🌹🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    اردیبهشت 8, 1401

    مناجات زیبا بود
    جناب آزادبخت عزیز درودها برشما 🌺🌺❤❤

    • مسعود آزادبخت

      اردیبهشت 11, 1401

      سلام و احترام مهربانو حسینی
      سپاسگزارم از حضور و نظرمهرتان
      مانا باشید
      🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا