🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 موریانه

(ثبت: 258694) اردیبهشت 1, 1402 

 

خانه اَمان ندارد، تا موریانه زنده است
در خود توان ندارد، تا موریانه زنده است

امشب دوباره مادر، بشقابِ خالی آورد
در سفره نان ندارد، تا موریانه زنده است

آن کوچه ای که دیروز، کانون عاشقی بود
اینک جوان ندارد، تا موریانه زنده است

پایان نمی رسد شب، بر بی نوا، چراکه
شهری اذان ندارد، تا موریانه زنده است

بر عدّه ای مسلمان، همواره می رسد درد
خُرد و کلان ندارد، تا موریانه زنده است

کشتیِ زندگی مان، در گِل فرو نشسته
تا بادبان ندارد، تا موریانه زنده است

اتمسفر کثیفی، ما را احاطه کرده
قصدِ تکان ندارد، تا موریانه زنده است

در حالِ انقراض است، نسلِ بزرگِ یوزی
جز استخوان ندارد، تا موریانه زنده است

بر موذیِ خطرناک، راه نفس ببندیم
همّت زمان ندارد، تا موریانه زنده است

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 1, 1402

    سلام حضرت استاد
    چه قدر این اثر نفیس و دارای پیام است
    علی معلم پس از شهادت آیت الله طالقانی سرود:
    با باغبان برسان موریانه در باغ است
    و اکنون شما سنگ تمام گذاشته و عامل کل مصیبت ها را در این نفیسه بیان فرموده اید
    درودتان
    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • معین حجت

      اردیبهشت 1, 1402

      سلام و عرض احترام استاد طارق …
      سپاس فراوان دارم از محبت و توجه جناب عالی🙏🙏🙏💐💐💐

  2. فریبا نوری

    اردیبهشت 2, 1402

    اتمسفر کثیفی، ما را احاطه کرده
    قصدِ تکان ندارد، تا موریانه زنده است

    درودها جناب حجت گرانقدر

    • معین حجت

      اردیبهشت 2, 1402

      درود بانو نوری گرامی …
      سپاس از لطف شما🙏🙏🙏💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 2, 1402

    احسنت جناب حجت ارجمند
    بسیار زیبا و قابل تامل سروده اید
    عیدتان مبارک
    👏🌹👏🌹👏🌹

    • معین حجت

      اردیبهشت 2, 1402

      سلام…
      سپاسگزارم بانو خیاط پیشه گرامی
      🙏🙏🙏💐💐💐
      اعیاد شما نیز مبارک

  4. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 2, 1402

    درودو سپاس بر استاد بزرگوارم جناب معین حجت

    دستمریزاد عزیز زیبا و بجا و شعر زمانه است گرامی

    🙏🙏🙏🙏🙏

    • معین حجت

      اردیبهشت 2, 1402

      درود و عرض احترام جناب جمعی…
      سپاس از لطف شما، بزرگوارید🙏💐

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 3, 1402

    سلام و درود و ارادت

    بله موریانه همچنان زنده است

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا