🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می‌ریزد

(ثبت: 268265) اسفند 20, 1402 

 

تکیه نده دیگر به این دیوار، می‌ریزد
روی سرت خرواری از آوار می‌ریزد

از زیر سقف سنگی بی‌تیر بُگریزید
ای مردم اینجا درد بی‌مقدار می‌ریزد

بیرون زنید از خانه‌هاتان ای خلایق که
آلونکِ دلگیر نامعمار می‌ریزد

یک بار دیگر نقشه در سر می‌کشد شیطان
صد قصد شوم از لوله‌ی خودکار می‌ریزد

جاری شده‌ست از آسمانِ سیستان سیل و
از لابه‌لای متن هر اخبار می‌ریزد

هر دم خطر پشتِ خطر می‌آید امّا باز
از بین لب‌های زمان، انکار می‌ریزد

شهری به جرمی که نمی‌دانم، تلف گردید
در جان من، بال و پَر پندار می‌ریزد

 

 

 

نظرها 14 
  1. استاد ادیب و ارجمندم
    سلام و درود
    واقعا زیبا بود ظریف
    لذت وافر بردم
    مهرتان ماندگار

    • معین حجت

      اسفند 20, 1402

      درود جناب شرعی بزرگوار …
      سپاس از لطف شما🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. معصومه بیرانوند

    اسفند 20, 1402

    سلام
    عالی

    • معین حجت

      اسفند 20, 1402

      سپاس بانوی بزرگوار🙏🌺🌺🌺

  3. حمید گیوه چیان

    اسفند 20, 1402

    درود بر جناب حجت و قلم توانمندش
    بینظیرید عزیز دل
    عالیست…👏👏👏👏👏❤️❤️❤️🌺🌺🌺

    • معین حجت

      اسفند 20, 1402

      درود …
      شما لطف دارید حمید آقای عزیز🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. علی معصومی

    اسفند 21, 1402

    استاد معین حجت نازنین
    🌺❤🌺❤🌺❤🌺
    🌺🌺🌺🌺

    • معین حجت

      اسفند 21, 1402

      درود و ارادت رفیق فرهیخته🙏💐

  5. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 21, 1402

    درود بر شما واین قلم زرنگار
    بسیاز زیبا سروده اید
    👏🌸👏🌺👏🌸💐

    • معین حجت

      اسفند 21, 1402

      درود بانوی گرامی و بزرگوار🙏🌺

  6. احمد محسنی اصل

    اسفند 21, 1402

    سلام و درود بر شما دوست بسیار فهیم و ارزشمندم
    و متاسفانه این امر از قدیم بوده و با سو ء تدبیر مدیران ادامه هم خواهد داشت
    و قلم هنرمند شما را بسیار پسندیدم
    برقراری وجودتان را ارزوست 🍃🙏🌿

    • معین حجت

      اسفند 22, 1402

      درود و عرض احترام …
      سپاسگزارم از توجه و محبت شما شاعر بزرگوار و فرهیخته …
      بله صحیح می فرمایید ای کاش از نیروهای جوان و متخصص بیشتر استفاده می شد …
      براتان بهترین ها را آرزومندم🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  7. مهدی سیدحسینی

    فروردین 6, 1403

    قلمتان نویسا
    زیباست🌹🌹

    • معین حجت

      فروردین 6, 1403

      درود سپاسگزارم🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا