🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مکر روبهک

(ثبت: 236308) بهمن 25, 1399 
مکر روبهک

 

دلم  از حیله و نیرنگ به تنگ آمده است
پای من در گذر جاده به سنگ آمده است
نالم از دست دغل بازی یک فرد دو رنگ
آنکه با حیله و نیرنگ، زرنگ آمده است
در پریشانی ی احوال، خدا یار من است
گر چه یک آدم دون مایه به جنگ آمده است
دوستان گرچه رفیقان صمیمی ست مرا
نام این فرد ریاکار  به ننگ آمده است
شاخه ی سبز وجودش که لب پنجره بود
گشته پاییز و  کنون رنگ به رنگ آمده است
من که با چنگ  و نی و ساز رفاقت بودم
چه شد آواز  بدآهنگ به چنگ آمده است
روبهک بچه  به فکرش  بچه آهوست دلم
که ندانست  پی شیر و پلنگ آمده است
حرف  پایانی ی من صحبت فریاد دل است
در گذار سفر لحظه درنگ آمده است
کاروان گذر عمر من اینک به شتاب
رفته در پیری و  دیریست به زنگ آمده است

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیر اصلانی

    بهمن 25, 1399

    شاخه ی سبز رفاقت که لب پنجره بود
    گشته پاییز و کنون رنگ به رنگ آمده است

    تصاویر هماهنگ با مضمون
    بسیار بسیار عالی سرودید
    لذت بردم👏👏👏

  2. حسین شیرکوند

    بهمن 26, 1399

    🌸🌻🌸🌻🌸🌻🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا