🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نقش قمار

(ثبت: 258086) فروردین 17, 1402 

 

ما شاعرِ شب هایِ پریشانِ بهاریم
وقتی بِوَزد باد به مویِ تو دچاریم

گاهی همه سهراب گَهی سازِ دو بیتیم
یا قاصدکِی خوش خبر از جانبِ یاریم

بیرق زده در لاله یِ لب هایِ تو، جوشیم !
بی سَر شدگان از نَفَست را نشماریم

روزی همه سَر خوش شده یِ” لامِ” وصالیم
شب گریه کنِ واژه یِ تردیدِ قراریم

پی جویِ همان گوهرِ روبندِ تو هستیم
یک کاشفِ مشتاق نداریم هزاریم

در فکرِ خلاصیم اگر تیز چو تیغیم!
در قُرص ترین نازکِ تابیده حصاریم

عقرب به مُرکب زده تا فال بکوبیم
آری تنِ کاغذ شده ما نقشِ قماریم

باید همه مجنون شده شاید بتوانیم
بر کویُ بیابانِ شما سر بگذاریم

هی شعر نگو شاعرِ دیوانه چه ریزیم
از قافیه در چنته یِ خود هیچ نداریم

رامشگرِ مَستیم اگر باد نبینیم
ما منتظرِ عنصرِ سوم، وَ چهاریم

 

میثم علی یزدی
بهار ۱۴۰۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    فروردین 17, 1402

    درود بر شما
    زیباست 🌹🌹

  2. فریبا نوری

    فروردین 17, 1402

    روزی همه سَر خوش شده یِ” لامِ” وصالیم
    شب گریه کنِ واژه یِ تردیدِ قراریم

    ددودها جناب علی یزدی گرانقدر

  3. طارق خراسانی

    فروردین 17, 1402

    سلام و درود

    بسیار زیبا

    درودتان

    در پناه خدا🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

  4. زهرا آهن

    فروردین 17, 1402

    درود بر شما

    زیبا قلم زده اید

    پایدار باشید به مهر🙏🍃🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا