🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ( واژه های توفانی)

(ثبت: 262427) مرداد 7, 1402 
( واژه های توفانی)

واژه های توفانی

۱_
روباهی تشنه،
تند تند پوزه در آب فرو می برد
و جویبار از ترس،
با هر موج ریز خویش،
لرزان لرزان،
می گریزد در مه تا ابدیت…

 

۲_
بر کف دست آسمان،
ماه، تخم کلاغ سیاه استبداد است
و خورشید، تخم شکسته ی کبوتر آزادی
ای کاش، از درخت گردوی آسمان،
می افتاد بر زمین گردوی پوک ماه،
و ناگهان همه ی جهان استبداد،
هیچ و پوچ می گشت.

 

مهدی بابایی ( سوشیانت)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مرداد 7, 1402

    سلام
    سال ۸۶ یا ۸۷ شعری داشتم به نام سوشیانت که فکر کنم هنوز هم داشته باشم و پاک نکردم .

    تو آن تبسم پاکی که پندار نیک را می سراید
    و من صاحب آن شتران زردم
    که بار اندیشه را بر آستان اهورا می برند

    بگذار من و تو به هم آمیزیم
    ای دوشیزه ی موعود
    که رخت تنهایی ات را کنار شط شعر مانا می شویی
    که از تخمه ی نیک جز نیکی نمی روید
    و از بستر من و توست
    اگر قصیده ای به جنگ جاهلان جهان برخیزد

    اسمی که انتخاب کردید برای خودتان
    مرا یاد این دل نوشته انداخت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا