🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پارسه

(ثبت: 229353) تیر 24, 1399 
پارسه

زیر چتر نور ماه و چشمه ی اندیشه و فریاد
می نگارم قصه های بیستون و تیشه و فرهاد

زیر پایم پلکان سنگی ی دروازه ی تاریخ
حک شده بر پایه های یک ستون این رازها چون میخ

رازهای باشکوه و مبهم ویرانه ی یک شهر
جاودانان ایزدان، امشاسپندان پری پیکر

جایگاه شعله های سرکش یک آتشی خاموش
معبد یزدان و آتشگاه آذرجوی و آذرنوش

کاخهای سنگی ی بنشسته در تنهایی یک دشت
مانده برپا در هزاران سال ناپیدای بی برگشت

در درون قصرهای شاهی و تالار آئینه
مردمانی فارغ از نادانی و تاریکی و کینه

داریوش و اردشیر و آرش و کمبوجیه، فرهاد
آنک، اکنون در غبار روزگاران رفته اند از یاد

در خیالم شامگاهان با دل و جانم سفر کردم
یاد آرم با دو بال همصدا آنجا گذر کردم

در عبور از روزگاران در درون حوض یکرنگی
بارها می شستم از دل غصه های تلخ دلتنگی

یافتم خود را درون معبدی مینایی و سنگی
می شنیدم از سکوت نقش بر جامانده آهنگی

این چنین بود آنکه بر تخت روان بر دستها بوده
حکمفرمایی به نیمی از جهان اینگونه آسوده

22تیر99

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. درود افرین
    واژههایی بس غرورافرین

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    شکوه بایسته ی سروده را بخوبی
    می توان در آن احساس کرد🌹🌹🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    فرهیخته ی ارجمند!
    نظر به اهتمام استاد بزرگوار،
    جناب طارق خراسانی،
    بابا طارق عزیز شعر فارسی
    در معرفی شاعران برتر معاصر
    و اهمیت همیاری اعضای گرانقدر شعر پاک در این مهم و با توجه به مأموریتی که برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این امر به حقیر محوّل فرموده اند، از شما بزرگوار دعوت
    می شود تا در این کار مشترک، حضور جدی تری داشته باشید.
    سپاس،
    در خدمت تان هستیم در 👇
    http://sherepaak.com/227273/——-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا