🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرواز تو از پشت پرچین ها

(ثبت: 14233) بهمن 23, 1397 

 

گل های سفید
زیر تیغِ آفتاب می درخشند
و با نسیمِ ملایم
پرپر می شوند
.
.
.
می خواهم
به گلبرگ ها دست بزنم
.
[ سگ پشمالوی همسایه
با پاهای کوچکش
خاک را عقب می زند
و عو عو عو عو ….]
.
می ترسم!

حافظه ام تکان می خورد:
گل ها را تو کاشته بودی
در آن روزِ گمراه کننده:

معلوم نبود
بهار است یا پاییز؟
خورشید چشم های مهربان ات را
تا دور دست
روشن کرده بودی
و درست در آن سوی نرده ها
شاخه ای
برایم
… به یادگار …
چیدی
.
.
هنوز،
صدای قدم های محکم
و تک سرفه های ات
در خروشِ موج های دریا
به گوش می رسد

و دستِ سبک ات
روی شانه های ام
آرامشِ ساحل ابدی را
نجوا می کند

قلبم فشرده می شود
و عمر به درازا کشیده ام؛
نمی تواند
جلوی اشک های ام را
بگیرد
.
تو
می خندی،
می رقصی،
می خوانی:

گل های سفید
زیر تیغ آفتاب می درخشند
وبا نسیمِ ملایم
به پرواز در می آیند.

نوزدهم مرداد نود و شش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    بهمن 23, 1397

    درودها

    نوشتن بر شعر بانو نوری گرانمهر سخته انصافن ولی خب آدم به وجد میاد مینویسه
    فضای صمیمی و ساده بی ادا اطوار شعر وادارت میکنه در اوج لذت شعر رو بخونی هرچند برخی تصاویر موجب میشه دلت تنگ بشه یا بگیره.
    در مورد مسائل فنی اشعار من کمتر مینویسم ونزد ایشون زیره به کرمان بردنه ولی درکل از ارتباط عمودی شعر لذت بردم و از فضا و فرم ش

    باشید و بنویسید به مهر🌹🌹🌹🌹🌹

  2. اکبر رشنو

    بهمن 24, 1397

    درودها
    بسیار عالی و ارزنده
    در سلاست
    که به فهم زیبایی کمک می کرد
    با ظرافتی که در کنایات داشت
    وهمه ی بند ها عالی

    در آن روز گمراه کننده
    که معلوم نبود بهارست یا پاییز
    و چقدر توضیح داشت
    ودیگر فراز
    خورشید چشمهای مهربانت را تا دور دست
    روشن کرده بودی
    و چقدر عالی که هیچ نمی توان حکم
    به ظاهر کرد
    وبه کنایتی ست که
    پشت وازه های کلیدی ترا می خواند
    به بلندای مهر بانی آفتاب چشمان که دور دست را رصد می کرد و …
    و عالی و دستمریزاد و

    💐🌿💐🌿💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا