🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حدیث جام تو

(ثبت: 267026) دی 24, 1402 

 

چو شمسِ ما که پیام آوَرَد زِ تب‌ریزم
قلم! بیا که به دستت درست برخیزم

همین که خیرۀ لاله, به نوبری باشم
چراغ از تو بگیرم به مَه بیاویزم

طبیعتی که تو داری زِ جوهرِ نی‌زار
به ذرّه ذرّۀ طبعِ جهان درآمیزم

اگر که سرخیِ خونت به رقص شعر آمد
نثارِ پا به سرت, یاس و یاسمن ریزم

حدیثِ جامِ تو آمد که آیه نازل شد:
که از قناعتِ باده به جِدّ بپرهیزم

مباش بی‌خبر از نونِ خون و جان, ای دل
که خطّ ِ دلکشِ مایسطرون برانگیزم

——————————————————
تو ردّ آبیِ نوریّ و, کهکشانِ مَجاز …
بیا که شعله به شعله از آن برافروزم
—————————————————–

1402.04.14 (روز قلم)

 

 

 

نظرها 13 
  1. سلام و درود و خدا قوت

  2. طارق خراسانی

    دی 24, 1402

    حدیثِ جامِ تو آمد که آیه نازل شد:
    که از قناعتِ باده به جِدّ بپرهیزم
    مباش بی‌خبر از نونِ خون و جان, ای دل
    که خطّ ِ دلکشِ مایسطرون برانگیزم
    سلام و درود
    غزلی زیباست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • فریبا نوری

      دی 24, 1402

      درود و سپاس فراوان از مهر حضور و همراهیتان

  3. طارق خراسانی

    دی 24, 1402

    با سلامی دوباره

    من این بیت را اینگونه بیشتر می پسندم
    مباش بی‌خبر از نونِ خون و جان,/ ای جان/
    که خطّ ِ دلکشِ مایسطرون برانگیزم

    • فریبا نوری

      دی 24, 1402

      درودی دیگر و سپاسی بیشتر برای هم اندیشی تان

  4. معین حجت

    دی 24, 1402

    درود بانو نوری …
    عالی سروده اید👏👏👏🌺🌺🌺

  5. درود زیباست
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی در پناه حق 🌹🌹

  6. سرکار خانم دکتر نوری ارجمند
    احسنت بر شما و این قلم زرنگار
    روزگارتان سرسبز و دلتان بهاری باد
    👏👏❤️👏👏❤️👏👏❤️

  7. هزاران درود استادبانوی ادبیات و اندیشه خانم دکتر نوری
    خلاقیت سرکار عالی در ایجاد چالش در باز افرینش “توفان”( سپید سروده ای از سال نود) باعث شد قدمی هرچند کوچک در سپید سرایی از نوع اوانگارد بردارم
    نگرش و نگارش ارجمندتان را پاس می دارم

  8. محمد یزدانی”جوینده”
    دی 26, 1402
    هزاران درود استادبانوی ادبیات و اندیشه خانم دکتر نوری
    خلاقیت سرکار عالی در ایجاد چالش در باز افرینش “توفان”( سپید سروده ای از سال نود) باعث شد قدمی هرچند کوچک در سپید سرایی از نوع اوانگارد بردارم
    نگرش و نگارش ارجمندتان را پاس می دارم
    هم اکنون متوجه شدم این پیام را که نوشتم لاگین نبودم پوزش می طلبم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا