🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پنج سروش کوتاه

(ثبت: 228698) تیر 10, 1399 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود،

سروش شماره ی 11

مثل گل های پاک باید بود/

از بدی، شرمناک باید بود/

هست فردا، هلاک مان لابد/

خفته و سر به خاک باید بود/

فرصت بد شدن چه کوتاه است! //

سروش شماره ی 12

ناز گل، شعر نوبهار که هست/

واژه ی ناب “آبشار” که هست/

غزل دشت و کوهسار که هست/

دل چرا اهل عاشقی نشود؟!//

سروش شماره ی 13

با دلم هرچه گفتگو کردم/

در سخن هاش جستجو کردم/

کار با غیر دلشکار نداشت.//

سروش شماره ی 14

دوست دارم به شعرهای خودم/

نقش زیبای چهره ات بکشم/

و قسم می دهم به اشک قلم/

که نبینی بجز به چشم کرم/

که من ای دوست! دوستت دارم. //

سروش شماره ی 15

کاش! باران به داد دل برسد/

مهر تابان به داد دل برسد/

مَه، شتابان به داد دل برسد/

صحبتِ جان به داد دل برسد/

کاش! جانان به داد دل برسد/

داد از این داغ! //

(#محمدعلی_رضاپور)

#سروش،
تا حدود زیادی جامع قالب های
دوبیتی، رباعی و سه گانی
و پلی ست میان شعر سنتی و شعر نو،

در گسترش قالب تازه و توانمند سروش،
سهمی داشته باشیم!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    تیر 10, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  2. در تمامی حالات دور از عشق نیاشید

    استاد ارجمند جناب رضاپور ارجمند

    سلام و درودها

    🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  3. علی سیاوشی

    تیر 11, 1399

    ای سروشی سرا ، سروشی خود

    کیمیا نفس ِِ پرده پوشی خود

    در خم شراب ، جوشی خود

    مجمع النقشی و نقوشی خود

    جام مستی فزا و نوشی خود

    جرعه ای بنوشانم …

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 11, 1399

      سلام و درود و سپاس فراوان،
      تقدیم به استاد سیاوشی عزیز:
      نغمه ی دلکشت صفای دل است/
      دلنواز است و دلگشای دل است/
      سیرت پر بصیرتت خُرّم!/
      که سترگ است و جانفزای دل است/
      جاودان باشدت امارتِ دل! //
      ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا