🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشمت

(ثبت: 233884) آذر 5, 1399 

 

به پلکی قلب عالم را مداوا می کند چشمت
کویر لوت را مانند دریا می کند چشمت

تو از هر یوسفی در دار عالم بهتری زیرا
عجوزی را به یک دیدن زلیخا می کند چشمت

تمام شهر با طرز نگاهت انس می گیرد
بساط عاشقی را تا مهیا می کند چشمت

دل و جان و سر و چشمان این عالم فدای تو
که کاری بهتر از کار مسیحا میکند چشمت

به یک بالا و پایین کردن مژگانت ای دریا
تمام خلق را حیران و شیدا می کند چشمت

نجات بره آهو از دم صیاد چیزی نیست
هر آنکه زشت باشد خوب و زیبا می کند چشمت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    آذر 21, 1399

    سلام
    این غزل زیبا و ماندگار را در کانال شعر پاک خواندم و لذت بردم
    جناب مقدم، حیف است روی این غزل به این زیبایی کار نشود.
    بیت آخر بدون شک باید تغییر کند چون مصرع دوم هیچ پیوند و رابطه ای با مصرع اول ندارد
    ملاحظه بفرمایید
    نجات بره آهو از دم صیاد چیزی نیست
    هر آنکه زشت باشد خوب و زیبا می کند چشمت
    نجات بچه آهو از دم صیاد چیزی نیست
    نگاهش کن، که غوغا می کند چشمت
    این مصرع هم بی رابطه با مصرع نخست نیست و هم ایهام دارد نگاهش کن عامل ایهام است، اگر به بچه آهو نگاه کنی به او انرژی فراوان میدهی تا فرار کند و خود را نجات دهد و اگر چشم تو به چشم‌ صیاد بیفتد، صیاد از خود بی خود شده و صید را رها می کند در این صورت صید نجات می یابد.
    حال اگر این نقد بنده را بپذیرید از وآژه زیبا می توانید برای این بیت سود جویید :
    به یک بالا و پایین کردن مژگانت ای * زیبا *
    تمام خلق را حیران و شیدا می کند چشمت
    واقعا غزل زیبایی ست
    در پناه خدا
    🌿❤️👏👏👏👏👌❤️🌿

نظرها
  1. درودها جناب عباسی مقدم

    چه عشق شاعرانه ای در کلام غزل

    و چه قلم توانایی در به تصویر کشیدن این همه بزرگی دولت عشق

    هماره عاشق و تندرست باشید بزرگوار

    💐💐💐💐💐💐💐

    • سلام مازیار عزیز ممنونم🌹🙏🍃🌿💐شادکام باشید🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا