🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند شعر سروش

(ثبت: 251019) شهریور 19, 1401 

با نام و یاد خدا
سلام و درود، خدا قوت،
سروش هایی تقدیم شما خوبان:

سلام و درود، خوبان مهر!
میهمان سروشکده ی بی شیله پیله و باصفایمان باشید:

سروش 1

زندگی، با نَوای رود، خوش است

با دِلاراییِ سرود، خوش است

تاخت با حرصِ سود، کم تر کن!

بیش، آرامش وجود، خوش است

مرغ خوشبخت، خوب می خواند.

سروش 2

مگر اشعارِ جان نمی شنوی؟ (!)

گریه ی عاشقان نمی شنوی؟

خواهش بی کران نمی شنوی؟

دعوت بی امان نمی شنوی؟

این فریب است(؟!)

سروش 3
من به تالاب، دل نخواهم بست

و به عطر هوا

و به نغمه ی آب

و به هر حسِّ ناب

و خلاصه:

به خدایی که هست

من در این باب، دل نخواهم بست

که دلم از اَلَست، سرمست است

دل به دستم نیست.

سروش 4
عاشق نوبهار، کم تر باش!

واله و بی قرار، کم تر باش!

مست رخسار یار، کم تر باش!

بی وفایی، کمرشکن دردی ست.

 

مکتب ادبی نورگرایی
شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    شهریور 19, 1401

    سلام
    سروش دوم هم می تواند این فریب است سوالی باشد آیا اشعار جان و … فریب است؟ و یعنی این که فریب نیست و نیز می تواند اخباری باشد و از زبان منکری بیان شده باشد اشعار جان و … فریب است
    سروش سوم به خدایی که هست هم می تواند قسم باشد و هم می تواند تداوم دل نسبتن ها باشد به تالاب و عطر و … و خلاصه خدا دل نخواهم بست “خلاصه” درین کاربرد معنایی عرفانی می تواند بیابد که همه چیز خلاصه می شود در خدا

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 19, 1401

      سلام و درود و سپاس
      و در اول و انتها: یاخدا!

  2. مریم محبوب

    شهریور 19, 1401

    عاشق نوبهار، کم تر باش!

    واله و بی قرار، کم تر باش!

    مست رخسار یار، کم تر باش!

    بی وفایی، کمرشکن دردی ست.

    🌺🌸🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا