🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چون پروانه مُردن

(ثبت: 5124) آذر 15, 1396 

 

 

چون پروانه مُردن

 

منی برخاست از قاب وجودم

تلنگُر زد به من های حسـودم

 

بناکرد از بهار عشق گفتن

و تا عاشق شدن هرگز نخُفتن

 

به دریا دل زدن دایم خزیدن

به روی شانه عشق آرمیدن

 

سمند موج سرکش رام کردن

به رندی عقل وهوش ادغام کردن

 

هدف را دیدن و ازجان گذشتن

به دُنبال شکستنها نگشتن

 

غم واندوه وحشی رام کردن

سُخن ازپُخته نزد خام کردن

 

به اشگ دخت باران خو گرفتن

ز نامحرم رهیدن روگرفتن

 

صبورانه قفس هارا شکستن

رها گشتن ز دام جهل رستن

 

چو آهو درپی ضامن دَویدن

فرو لب بستن و افزون شنیدن

 

به حسرت پرده پوشیدن ؛ ندیدن

به همّت جلوه بخشیدن رسیدن

 

رَدای معرفت والا شُمردن

بپای عشق چون پروانه مُردن

 

زِ نیّت میل خود خواهی گُسستن

مَنیّت را دَرون خود شکستن

 

کمی هم ناز وجدا ن را کشیدن

محبت کردن و طعم اش چشیدن

 

دعای مُرغ شیدا را شنیدن

به گلها چون نسیم ارزان وزیدن

 

نشستن قطره گون دامان گلها

زدودن غصّه از اعماق دلها

 

تبّسُم را به لب منقوش کردن

همه عاشق دلان مدهوش کردن

 

بدنبال حقیقت پرگشودن

به من ها پُشت کردن پا نبودن

 

غزل ازعشق ویک رنگی سرودن

“سلیما ” راز بد عهدی ربودن

 

و باز آن من زمن برخاست چون گفت.؟

بس است ای اهل دل ، جانم برآشفت

پیرنظر “سلیم “

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):