🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاش

(ثبت: 240913) مرداد 8, 1400 
کاش

 

از پیشم رفت
دگر نماند
تاب و تبی در من
او در جای دگر سکنا گزید
اما داغِ رفتنش ماند
هر چند او راه خویش گرفتو
دگر بر نگشت
بی خبر از حال
مشتاقانش شد و
بیقراری در من پایان نگرفت
رفت در پی یار دگر
صد بار گفتم به دلم
عشقی نیست در نهان این خلایق
که همچون آفتاب پرست
دم به دم رنگ
عوض میکنند
چه گویم از این روزگارِ نامرد
ای رفیق
«که تو را میبوسد
در خلوت طناب دارت را میبافد»
رنگ ها زیبایند
غیر از دورنگی
اینجا من مهتاب
زیبا را یک رنگ ندیدم
کاش روزهای رفته باز میگشتند
روزهای که پر از امید بود
روزهای زیبا
روزهای که نامردی جای نداشت
کاش زمان به عقب بر میگشت
و اشک هایم به شادی تبدیل میشد
چقدر سخت و
چقدر سنگین میگذرد
این شب ها
یاد آن شب ها بخیر
که به کودکان گرسنه نان و خرما میرسید
این روزها گویی خورشید را
در سحرگاهان کشتند
کاش زمان به عقب بر میگشت
کاش

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. روح فروغ

    مرداد 8, 1400

    شاعر گرامی حد اقل بخش سرقت ادبی را با درج نام خودتان عکس نوشت نفرمایید‌ ان هم شعر به این معروفی:

    این دنیا
    پر از صدای مردمیست
    که همچنانکه تو را میبوسند
    در ذهن خود طناب دار تو را می بافند.

    – فروغ فرخزاد (شعر ستاره باران).

  2. حسین شیرکوند

    مرداد 9, 1400

    🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا