🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کبر و ریا

(ثبت: 261945) تیر 26, 1402 

 

خسته ام از مردمِ گندم نمایِ جو فروش
خسته از فریادِ عارف مسلکان خرقه پوش

صبرکردم بی‌گلایه تا که دنیا بگذرد
از ریای خلق آمد در سرم جوش و خروش

در تکاپو بودم و عمر درازی، یافتم
چشمِ بیمارم روا دارد به مستی عیش و نوش

پندِ واعظ کاشتم در شوره زارِ نیستی
چون مرا بار دگر تذکار آید از سروش

دلق پوشِ صومعه می‌سوزد از کبر و ریا
ای خوشا احوال درویشانِ عاری از نقوش

آهوان دشت معنی را نباشد دامِ زهد
زهد بازی، فتنه جویی نیست در ذات وحوش

سید عرفان جوکار جمالی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    تیر 26, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز💐

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 28, 1402

    سلام و درود و خدا قوت جناب جوکار جمالی🌹🌹🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    تیر 28, 1402

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام و درود

    حسینه ی مجازی شعر پاک به مناسبت ماه محرم حسینی در انتظار همراهی شما بزرگواران است.

    امید که با اشعار و مطالب ارجمندتان، حسینیه ی شعر پاک را، رونق افزا باشید!
    اجرتان با مولا حسین علیه السلام

    نشانی حسینه ی مجازی سایت 👇

    https://sherepaak.com/261937/—-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا