🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کوهکن

(ثبت: 240230) تیر 9, 1400 

 

ای قدکشیده در کنارم یاسمن واری!
در پهلویت همواره سرسبزم، چمن واری

تا چون نسیمی خوش، بپیچی در مشام باغ
آغوشِ گل‌ها باز می‌ماند دهن واری

وقتی که دامن می‌زنی بر بادها، دستم
بر گردنِ تو چشم می‌دوزد، یخن واری

مشهور شد عشق‌ام به تو در بینِ آبادی
بین دهان‌ها گرم می‌گردم، سخن واری

وقتی که دورم از تو احساس بدی دارم
تلخ و تکیده، مَرد‌ُمِ دور از وطن واری

وقتی که هم‌راهم تو باشی، راه خواهم زد
حتی اگر بر کوه باشد، کوه‌کن واری

اکرام بسیم

توضیح:
در گویشِ فارسیِ افغانستانی، «واری» به عنوانِ اداتِ تشبیه در انتهای اسم استفاده می‌شود٬ هم‌چون «سان» و «گونه» و…
فی‌‌المثل یاسمن‌‌واری یعنی یاسمن‌گونه، یاسمن‌سان، مثلِ یاسمن.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. درودتان گرامی.
    زیبا وار سروده اید
    مرحبا🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا