🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتار اندر ستایش زردشت

(ثبت: 268276) اسفند 23, 1402 

 

به نام خداوند فر و مهی
ستادم به مردی دین بهی

یکی بنده ای بود زردشت نام
به دیدار و گفتارها شادکام

به دیدار او بود خرم جهان
به دیدار او بود روشن روان

به فرمان دادار پیروزگر
به دوزخ کند جای پاکیزه سر

بگفتا زردشت که پیغمبرم
به خوبی و دانش به جای آورم

بدین سان همی آتش افروختند
که جشنی نو و آیین نو ساختند

چو آتشکده شد جهان فراخ
همه باغ و بستان و ایوان و کاخ

پرستش کنم پاک یزدان را
نیایش کنم مهر و پیمان را

به کردار و گفتار و پندار نیک
ز زردشت یادگارست بازار نیک

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا