🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نوروز پاینده باد

(ثبت: 268461) اسفند 28, 1402 

 

بهار آمد که تا باغ و بهاران را بیاراید
ز هر گلبن بر او آواز مرغ خوش نوا آید

چو آید باد نوروزی بشادی بر گلستانها
هزاران گونه گل بر باغ و بستان خوش گوا آید

زمین پوشد لباس سبز در بستان و گل روید
همی شد فرش رنگارنگ که گیتی را بیاراید

کنون خواند بلبل داستان گل که من گویم
که گیتی را به گل شادی و شادی هر چه بنماید

جهان پیر بُرنا شد، که تا گیتی چنین باشد
که نوروز نو کند مارا چنین عیدی همی باید

همی مردم به شادی، روز نوروز جوان بوسد
بدین شادی همه ساله چنین روزی همی باید

نباش غمگین ازیرا کز پی روزی همی گرید
دل دانا به شادی روز و شب بر غم همی ساید

بیا و شادی بگذاریم ز این نوروز فرخنده
که ما را نیز نوروزی به شادی از جهان زاید

یَکی را باد نوروزی رسد بویش به هر راهی
یَکی را روز نوروزی ز چهره گل بپیراید

به هر منزل که بنمایی به شادی اَندران جا هست
به هر محفل که بنمایی به خوبی روی بنماید

تو شادی کن به بَزم خود که دشمن روی تو بیند
تو رامش کن به روز تو که دشمن روی تو باید

همیشه دم به دم گویم کای خَلّاق انسان ها
کاین جشن فرخنده به نام تو بیارایند

نویسد آرش از عیدی که هر روز وُرا خواهد
مبارک باد جشن جَم که هر روزش همی پاید

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیرحسام احمدی

    اسفند 28, 1402

    بسیار عالی 👏👏❤❤
    نوروز فرخنده باد 🌹

  2. حمید گیوه چیان

    فروردین 1, 1403

    درود دوست من
    سال نو مبارک
    شاد و سلامت باشید🌺🌺🌺💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا