🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتار اندر ستایش‌فردوسی بزرگ

(ثبت: 268275) اسفند 22, 1402 

 

حکیمی بود فردوسی پاکزاد
به دیدار و گفتار وکردار شاد

که بنبشت از آن روزگار کهن
که شهنامه برخواند به‌ زاید سخن

به‌ تاریخ‌های کهن برگشاد
بسی دفتر و طرز و دفتر نهاد

که او پارسی را پاس داشت نهان
که بود اندران پارسی داستان

اگر او نبود پارسی و تاریخ نبود
کجا تا توانستی او را ستود

که از روزگار کیومرث و جم
دگر اردشیر سرافراز یم

که بنبشت او از نیاکان دور
بدان شهریاری جهانبان و پور

بر او فردوسی پاک رای درود
که جاوید باد او جهان را درود

که من چو او نویسم این نامه را
کنم تازه آیین و هنگامه را

بود فردوسی پیشوای من
سخنهای او باشد بهای من

که نویسم تاریخ شاهنشهی
به روزگار کوروش تا پهلوی

که گنجینه‌ام آن کتیبه و آن نگار
به نبشته‌های مانده از روزگار

سرایم این نامه سر آبان ماه
به سال چهارصد و دو صد گشت راه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا