🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتگو

(ثبت: 264263) مهر 8, 1402 
گفتگو

به یادِ رویِ تو، با ماه، گفتگو دارم
هزار بغضِ نهان، بی تو در گلو دارم…

غمی به وسعتِ یک عمر، بی تو سرکردن :
بسانِ آینه با خویش، رو به رو دارم

تو را ندارم و هر لحظه در دلم با خود :
سرِ تجسمِ چشمت، بگو مگو دارم

نخواه بُگذرم از حقِ خود به آسانی !
که من به سوزِ تو ای داغِ کهنه! خو دارم

بیا و دستِ مرا رو نکن به حرمت عشق ؛
بپوش نقصِ دلم را؛ من آبرو دارم

نخواه، از منِ سرگشته، شورِ سرمستی !
که‌ جایِ مِی، عرقِ شرم، در سبو دارم

اگرچه داده ام از کف، مجالِ دل بستن :
به من امان بده ای مرگ ! آرزو دارم…

 

#زهرا_وهاب_ساقی

 

 

 

نقدها
  1. طارق خراسانی

    مهر 8, 1402

    شعری مهندسی شده است
    دقیق است
    برای هر واژه و‌مصرعش فکر و اندیشه هزینه شده
    بیت نخست
    به یادِ رویِ تو، با ماه، گفتگو دارم
    هزار بغضِ نهان، بی تو در گلو دارم…

    بیت پایانی

    اگرچه داده ام از کف، مجالِ دل بستن :
    به من امان بده ای مرگ ! آرزو دارم

    ابیات میانی همانند حلقه های زنجیر بیت اول و‌دوم را به هم متصل کرده اند

    غمی به وسعتِ یک عمر، بی تو سرکردن :
    بسانِ آینه با خویش، رو به رو دارم

    تو را ندارم و هر لحظه در دلم با خود :
    سرِ تجسمِ چشمت، بگو مگو دارم

    نخواه بُگذرم از حقِ خود به آسانی !
    که من به سوزِ تو ای داغِ کهنه! خو دارم

    بیا و دستِ مرا رو نکن به حرمت عشق ؛
    بپوش نقصِ دلم را؛ من آبرو دارم

    به این می گویند اثری موفق و‌ارزشمند

    درود به دخت شاعرم

    در پناه خدا 🌿

    • زهرا وهاب

      مهر 9, 1402

      سلام استاد گرانقدرم قدر دان مهرتان هستم

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    مهر 8, 1402

    🍃🌺👏👏👏👏👏

    • زهرا وهاب

      مهر 9, 1402

      سلام و دورد برقرار باشید

  2. فیروزه سمیعی

    مهر 8, 1402

    درودتان باد مهربانوی ادیب گرانقدرم 💖
    غزل دلنشین و زیبایی از قلم نابتان خواندم بسیار ستودنی💐☘️🌸🌻🌺🌟

    زنده باد 👏👏👏👏💯💯🌸🌟🌺🌻🌸

    • زهرا وهاب

      مهر 9, 1402

      سلام عزیزم ممنونم از مهربانی شما

  3. مهرداد مانا

    مهر 8, 1402

    سلام
    اگر حالم مساعد بود قطعا در مورد این شعر باید بیشتر می نوشتم

    • زهرا وهاب

      مهر 9, 1402

      سلام و عرض ادب حال دلتون خوب و بلا دور ممنونم از مهر شما

  4. برهان جاوید

    مهر 8, 1402

    درود بر شما
    بسیار زیبا
    👏👏👏🌺🌺🌺

  5. پروانه آجورلو

    مهر 10, 1402

    👏👏👏👏🌹🌹🌹

  6. رضا محمدصالحی

    مهر 10, 1402

    تو را ندارم و هر لحظه در دلم با خود :
    سرِ تجسمِ چشمت، بگو مگو دارم

    نخواه بُگذرم از حقِ خود به آسانی !
    که من به سوزِ تو ای داغِ کهنه! خو دارم

    درود بر شما ، عالی 🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا