🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آتشفشانِ ناز

(ثبت: 212101) تیر 28, 1398 

از کتاب آتشفشانِ ناز

تقدیم تو، قرار من و بی قراری¬ام

یعنی که لحظه ـ لحظه¬ی چشم انتظاری¬ام

دل را سپرده¬ام به تو. خود، رهنما شدی

زیباست یار و عشق و دل و رهسپاری¬ام

با یاد تو همیشه صفا یار من شده

در موسم تبسّم و در آه و زاری¬ام

هر جا که بوی تو برسد، می¬رسم چو باد

چون جوی بوی عاطفه¬های تو، جاری¬ام

تقدیم تو لطافت اندیشه¬های وصل

گل¬های خاطرات و نشاط بهاری¬ام

سخت است دیدن همه غیر از جمال تو

کی می¬دهی مجال بر امّیدواری¬ام؟

جانان من! هر آنچه که دارم، برای تو

مثل همین ترانه¬ی چشم خماری¬ام

دریاچه¬ی امید من و آفتاب هجر

تبخیر تُند و سابقه¬ی ماندگاری¬ام

دیگر بیا زمان وصال است نازنین!

خم گشته پشتِ غم شکن ِ بردباری¬ام

دلداده¬ام به عشق تو. آماده¬ی قیام

حال دوباره¬ای بده بر حال یاری¬ام.

از کتاب آتشفشانِ ناز
(کتابی ادبی درباره ی حضرت مهدی)

 

 

 

 

نقدها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1398

    ویرایشی در بیت های اول و چهارم، انجام و در قسمت نظرات، ثبت شد.

  2. طارق خراسانی

    مرداد 14, 1398

    سلام و درود
    امروز بخت یار ‌‌‌ ‌‌‌شد تا یکی از آثار ممتاز شما را بخوانم
    بی تکلف باید عرض کنم این اثر باشکوه اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.
    عاشقانه ای از دل برخاسته است که بردل ها می نشیند.
    بنده بارها این شعر زیبای شما را خوانده و باز خواهم خواند تا بهتر بسرایم.
    تمام ابیات بیت الغزل هستند و این دو بیت معجزه کلام شاعر است :
    دریاچه¬ی امید من و آفتاب هجر
    تبخیر تُند و سابقه¬ی ماندگاری¬ام

    دیگر بیا زمان وصال است نازنین!
    خم گشته پشتِ غم شکن ِ بردباری¬ام

    با تمام وجودم بابت سرایش چنین شاهکاری به شما عزیز جان تبریک می گویم

    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌿

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 18, 1398

      سلام و درود فراوان
      استاد گرانقدرم، بابا طارق عزیز🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏❤️

نظرها 15 
  1. درود برشما ارجمند🌿🌹🌹🌹🌿🌿

  2. سلام و درودتان باد بزرگوار

    شادکام باشید

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿

  3. سلام و درود استاد

    پایدار باشید💐

    🍃💐🌿

  4. نسرین حسینی

    تیر 29, 1398

    درود برشما استاد گرامی

    برقرار باشید به مهر حضرت دوست

  5. خاطره مهردوست

    مرداد 4, 1398

    بسیار زیبا و دلنشین. موفق باشید ان شاءالله

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 4, 1398

      🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 4, 1398

      ویرایش در بیت اول:
      یا لحظه- لحظه- لحظه ی چشم انتظاری ام.
      ویرایش در بیت چهارم:
      هرجای، بوی تو برسد، می رسم چو باد….

  6. دی 21, 1399

    سلام آقا ارادتمند موفق باشید. محسن حامدی م تنها

  7. سیاوش آزاد

    آبان 20, 1401

    سلام به امید ظهور حضرت

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 20, 1401

      سلام، ان شاء الله
      اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا