🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آرزویی هر کسی را از خداوندی مدد

(ثبت: 222449) اردیبهشت 4, 1399 
آرزویی هر کسی را از خداوندی مدد

 

تشنگان را گر گلویی ، از حلالی جرعه ای
ساقیا پر کن قدح را سیر گردان تشنه ای

گر زلال اشک آسمان را ، لحظه بینی ای ولی
تشنه ای را گر وضوئی ، آب طالب لحظه ای

گم نمی گردد نگاهی چشمه ای ای جان من
یادِ صحرایی کنی لب خشک پهلو چشمه ای

آرزویی هر کسی را ، از خداوندی مدد
خود سپارد بر خدایی با توکّل چاره ای

در حجابی گر چه اویی ، ناظری حاضر دلا
پشت هر یک پرده هایی باشدش یک پرده ای

ساقیا باری دگر ، طالب شرابی ناب را
جام خاک آلوده ریزی بر تنی چون کوزه ای

خشک لب ساحل نشینی را ببینی والیا
عبرتی گیری به ایما با مگویی گفته ای

ولی اله بایبوردی

25 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا