🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ولی با دید فیضی نقل حالی

(ثبت: 268906) فروردین 19, 1403 
ولی با دید فیضی نقل حالی

 

تو را یادی کنم با پینه دستی
به دور از هر کسی در کار کشتی

رها از بندگی افراد نادان
به دور از هر زبونی کار زشتی

حلالی مال را فکری به هر آن
که قانع لایموتی قُوت هستی

به بو نانی حلالی دستهایت
حلالی مال کسبی گر چه مُستی

به چشمانت قسم یادی پدر جان
چو یعقوبی به حزنی کلبه رستی

چنانی پروریدی طفل خود را
به تعلیمی ادب دوری ز سستی

رها از جیفه دنیا حمد او را
به باری توشه دوشی رخت بستی

بهشتی زیر پایت همچو مادر
برایت شد مهیا حق پرستی

گلو بُغضی نداری گر گلو درد
به آن حالی بیندیشی که هستی

ولی با دید فیضی نقل حالی
به قالی گفت دوری از پلشتی

ولی اله بایبوردی

17 / 01 / 1403

وب سایت : valybaybordi.ir

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا