🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آزاده باشیم …

(ثبت: 6636) شهریور 21, 1397 

« به نام خدا »

 

در اوجِ اقتدار ؛ « اُفتاده » باشیم ؛

همیشه زیرک ، اما ؛ « ساده » باشیم !

 

برای لحظه هایِ « سخت و دشوار » ؛

کماکان ؛ « حاضر و آماده » باشیم !

 

بدانیم ارزشِ ؛ « انسانیت » را ؛

اگر حتی خراب از ؛ « باده » باشیم !

 

مباد آن روز و آن ساعت که با «حرص» ؛

« به فکرِ روزیِ ؛ « نَنهاده » باشیم !!! »

 

برای ؛ « گُرگِ نَفسِ » خویش باید ؛

به فکرِ « طُعمه » یا ؛ « قَلاده » باشیم !

 

دعایِ خیرِ یک « سائِل » از آن بِه ؛

که عمری بر سرِ « سجاده » باشیم !

 

فُتُوَت یا جوانمردی به این نیست ؛

که اهلِ « میل » یا « کبّاده » باشیم !

 

چه خوشبختیم آن روزی که با عشق ؛

سرودِ « همدلی » سَر داده باشیم !

 

بیا « مهران » که همچون ؛ « شاهِ مردان » ؛

به پایِ عهدمان ؛ « اِستاده » باشیم ! …

 

به حکم و اِذنِ ؛ « سالارِ شهیدان » ؛

( مسلمان نیستیم !؟ « آزاده باشیم ! »).

 

« مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):