🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آزادی

(ثبت: 218432) آذر 7, 1398 

دشمنان دور تنم نعره مستانه زدند
قرعه ی کار به نام من دیوانه زدند
.
چه سبویی بشکست و چه امیدی که برفت!
نئشه ی مست و خجل را در میخانه زدند
.
باز گلگون شده جامه ز غزل های غمین
شعر و شاعر،همه را در قفس خانه زدند
.
حرف آزادگی است و خود ”آزادی” نیست
شعله اش سوخت و آن بر پر پروانه زدند
.
همه ی مزرعه را داس زدند بی شرفان
عکسی از چهره زردم به در خانه زدند
.
شاعر خوش سخنم رفت ز منزلگه خاک
بس که در محفلشان تهمت دیوانه زدند
.
م.پروا
غزل جدید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. پانته آ عسکری

    آذر 8, 1398

    سلام
    یک غزل اجتماعی خوب و دغدغه مند که نشان از مطالعه دقیق
    و تامل شاعر بر سبک سرایش حافظ دارد
    مسیر شاعر امروز از همین راه کوتاه تر می شود
    فراروی داشتن تجربه های موفق پیشینیان برای خلق شعر موفق معاصر
    🍃🌸🍃

  2. مينا امينی

    آذر 8, 1398

    همه ی مزرعه را داس زدند بی شرفان
    عکسی از چهره زردم به در خانه زدند …

    درود جانم
    خوش آمدید به جمع شعر پاکی ها
    ممنونم از اشتراک گذاری این شعر زیبا
    مانا باشید به مهر💐

  3. طارق خراسانی

    آذر 14, 1398

    سلام

    مسافرت بودم و سعادت خوانش غزل زیبایت امروز نصیب شد
    عالی ست
    دلمریزاد

    منتظر دیگر اشعار زیبای تان هستم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  4. پانته آ عسکری

    آذر 18, 1398

    سلام مجدد و تقدیم احترام
    بانو مژگان عزیزی
    حضورتان در انجمن ادبی شعر پاک روشنی چشم دوستان است
    دعوت می کنم از صفحه هم اندیشی دیگری در هنر، کارگاه اول واقع در بخش چرخان آخرین مطالب سایت بازدید فرمایید
    http://sherepaak.com/219028/کارگاه-اول
    منتظر خواندن از قلم زیبای شما در صفحه کارگاه اول هستیم
    🍃🌸🍃

  5. درود و مهر بانو
    بسیار عالی ست
    قلمتان نویسا باد
    🍃💐👏👏👏

  6. علی معصومی

    دی 8, 1398

    درود بر شما
    بانو عزیزی ارجمند
    غزلی نقد گونه و زیبایی سروده اید
    شاید اشتباه نبشتاری باشد
    “نشئه”…
    🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا