🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آزادی

(ثبت: 254537) دی 14, 1401 

 

ای آزادی ، ای آرزوی دور
نشکن اگر در بند تاریکی
ای اولین از وعده پاکان
امید باید زنده حتی حد باریکی

با بودنت زندان شد آرامش
هر خانه آباد است گر باشی
آسان نفس گیرم‌ من انسان
غم لانه‌ می سازد(گر) سفر باشی

با هر قدم در پهنه بنهادن
با شرط تو آغاز می گردد
این زندگی ، این رسم بنیادی
گنجشک هم آماده پرواز می گردد

تحقیر کردن های بی پایه
تاثیر دارد بر تن عصیان
در حصر میدارد تو‌ را تقدیر
همدست با نادان به هر نسیان

باز آی آزادی ، وطن زخمیست
آغوش گیر این خطه خونین
دامان او خالی ست از گل ها
پیوسته درگیر تب و نفرین

باز آی آزادی، وطن زخمیست
آغوش گیر از مهر خود ایران
جانانه در جنگ و خود آگاهی
این قصه ی بیداری شیران

 

سروده شده از : ادریس علی زاده
دی ۱۴۰۱

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 14, 1401

    درود بر شما جناب علیزاده گرامی

    از اشعار خوبتان بهره بردم

    زنده باشید

    💐🙏💐

  2. سلام و درود و خدا قوت

  3. مهرداد مانا

    دی 15, 1401

    آزادی مقوله ی شیرینی ست و ارزش دارد برایش به زندان بیفتی یا کشته شوی .

    • درود به نگرش پاک وطن پرستی تان ‌و عقیده من نیز چنین است

  4. دی 27, 1401

    ما مینویسم آزادی
    تو بخوان اسیری
    ما میگوییم آزادی
    تو بشنو فقط نام یک میدان!
    درود بر شما و قلم آزادتان🌷
    آه اگر آزادی
    سرودی می‌خواند…

    • درود بیکران من نیز بشما دوست گرامی و بزرگوار ، از بابت توجه شما خرسندم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا