🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آمده امشب به نگاهم مه ماهم

(ثبت: 5629) اسفند 12, 1396 

آمده امشب به نگاهم مه ماهم

خوش مدی ای ماه من امشب به نگاهم

 

دود به چشمم شده از روز جدایی

دود به چشمت نرود ای مه ماهم

 

صد گره بغض جگرسوز گلوگیر

از دلم آمد به لبم! آهم و آهم

 

یونسم و قرعه به نام من رنجور

چند شبی ماهی دریا است پناهم

 

شب متلاطم شده در کشتی نوحم

بی تو به هر ساحلِ بی موج تباهم

 

******************

یوسفم و پیرهنم چاک و هوسناک

با رخ تو گوشه نشینِ تهِ چاهم

 

از عطشِ آتشِ تو سوخته جانم

غمزده مشتاقِ لبِ خالِ سیاهم

 

بر بتِ طنازِ شبم جلوه کن ای مه

پرده بیفکن شبی ای صبح پگاهم

 

باز بیا باز بیا باز به راهم

مهدی غایب به خدا چشم به راهم

 

تا کدام جمعه بسرایمت

با کدام بغض تو را سر کنم

با کدام درد به انتظار تو بنشینم

ماه من

خدای مرا دزدیده اند

تبعیدی تپه های بوکمال می شوم

به دستی که خلخال از دست زن یهودی کشیده است

کم کمک شهید می شوم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):