🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آوارگی

(ثبت: 229167) تیر 21, 1399 

 

سنگ تیپا خورده ی کنج خیابان توام

چشمه ای جوشان و نالان در بیابان توام

روزها فکرم به دست آوردن عشق تو است

شامگاهان خسته و سر در گریبان توام

بندبند استخوان هایم از این دوری گسست

آشنایت هستم اما چون غریبان توام

در کویر عشق تو من بوته ی خاری شدم

دست شسته از زمین، هر سو پریشان توام

بعد از این آوارگی ، آوار شد روی سرم

درد عشقی که نفهمید جان به قربان توام

سیب سرخ قلب تو شیرین ولی ممنوعه شد

بهر نااهلان که دیدند من نگهبان توام

بعد هر سختی همه گویند آسان می شود

کلبه ی احزان شده در شهر کنعان توام

 

 

 

 

نظرها 15 
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 21, 1399

    درودتان
    شعر زیبایی است.
    کاش ایرادات کوچکی وزنش را
    نیز اصلاح بفرمایید ❤️🙏

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 21, 1399

      در بیت های آخر،
      دال “نفهمید” و “دیدند”
      بیرون از وزن هستند.

      • حسن مرادیان

        تیر 21, 1399

        درودتان استاد
        سپاس از توجه و راهنمایی شما🌹

  2. طارق خراسانی

    تیر 21, 1399

    سلام و درود

    غزل رواتی بود

    در پتاه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  3. رسول رشیدی راد

    تیر 21, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن مرادیان

      تیر 21, 1399

      🙏🙏🙏❤️❤️❤️سپاس از حضورتان

  4. درود استاد مرادیان عزیز.
    به شعر پاک خوش آمدید.
    خوشحالم که هم در انوشا و هم اینجا در کنار هم هستیم.
    همچنان در محضرتان می آموزم.
    مانا باشید.

    • حسن مرادیان

      تیر 21, 1399

      درود فراوان استاد عزیزم
      ممنونم
      در محضر شما درس فراوان آموخته و می آموزم
      شادکام باشید❤️

  5. سلام جناب مرادیان عزیز
    لب مریزاد
    تسلط و ذوق خوبی در غزلسرایی دارید
    اکثریت مصراع ها خیلی خوب پردازش شده بودند
    فقط مواردی جرئی در یکی دوتا مصراع هست که باید اون اختلال خفیف ریتمی اونها برطرف بشه

    مثل این مصراع
    درد عشقی که نفهمید جان به قربان توام

    دقیقن اخلال ریتمی در محل تلاقی ( نفهمید ) با ( جان ) مشاهده میشه . و روانی خوانش مصراع رو مختل کرده

    🌹👏👌👌🌺

    • حسن مرادیان

      تیر 22, 1399

      درود استاد شهرو
      سپاس از توجه و نظر ارزنده شما🌹
      شادکام باشید

  6. ابوالفضل زارعی

    تیر 22, 1399

    غزل ناب و دل انگیزی خواندم درود بر اندیشه ی زلال شما👌👌🌺🌺

    • حسن مرادیان

      تیر 22, 1399

      درود فراوان دوست عزیز
      سپاس از حضورتان🌸

  7. گمان نکنم به آوارگیش بیارزه
    حس ات عالیه آفرین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا