🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اختلاس

(ثبت: 210809) تیر 1, 1398 
اختلاس

بین خلقی باکلاسی اختلاس
این چه ظلمی این چه ظلمی بین ناس

دست درازی علتی لا ای دلا
بر امانت مردمانی لا روا

بر چنین افراد خاطی افتخار
با درایت رأی مردم اعتبار

اعتباری لا به دنیا ای نگار
با بواطن ظاهر آدم آشکار

در لباسی میش گرگانی ببین
نرم خویانی خشن باطن همین

نرم خویانی زبانزد اجتماع
از ثمر افراد دیگر انتفاع

آری آری این چنین افراد هان
ادّعایی مدّعی نو کیسه دان

بر چنین نو کیسه ها باید سلام
جیب شان را پُر ز محصولات عام

تا به کی سرکیسه مردم را دلا
این سرانی فتنه گر نو کیسه ها

مرگ بادا هر خیانتکار را
بین مردم اختلاسی ای خدا

در میان میشان چه گرگانی نهان
ظاهری آرا میان خلقی عیان

همچو ماهی گاه چون ماری همان
جلوه گر ما بین خلقی همچنان

از تو رسوایی کسان را خواستار
ای خدا ما بین جمعی افتخار

افتخاری هان به ظاهر ای خدا
با تظاهر زندگانی بین ما

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. حسـین رضـائی

    تیر 1, 1398

    مرگ بادا هر خیانتکار را👍👍
    در پناه خدا

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 1, 1398

    سلام و درود بر استاد گرانقدر

    بسیار موثر و ارزشمند

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  2. سلام استاد عزیز جناب آقای خراسانی ارجمند

    حضور سبزتان مایه ی مباهات….

    در پناه هو شادکام باشید به مهر

    🌿🌸🌿

  3. علی رفیعی

    تیر 2, 1398

    مرگ بادا هر خیانتکار را
    بین مردم اختلاسی ای خدا
    ….
    سلام و درودها استادعزیز
    پرمحتوا و عالی سروده اید
    به امید نابودی خائنین و اختلاسگران

    در پناه خدا پیروز و سربلند باشید

    🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹

    • سلام استاد رفیعی گرامی

      ممنون از خوانش گرم تان …

      سربلند با شید به مهر

      🌸🌺🌺🌸🌸🌺🌺🌸

  4. سلام و درود آقای رضائی ارجمند

    سپاس از حضور سبزتان

    به مهر باشید در پناه خدا

    🌹🌸🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا