🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از کتاب طنز تلخِ شیرین(از محمدعلی رضاپور)

(ثبت: 7256) آذر 18, 1397 

همی دارد هواپیما‌ی شخصی

جناب ایکس یعنی خواجه‌ی دهر

به جز مقدار نانی آخر ماه

ندارد شهروند گوشه‌ی شهر.

تمام ساحل دریا، خصوصی‌ست

به غیر از طول یک قایق که باز است

بیاید احتمالاً بخشنامه

که این باریکه هم خیلی دراز است.

زمین خواران ز جنگل هم گذشتند

و گشته کوه‌ها مستعمراتی

خدا را شکر؛ زیرا در طبیعت

کماکان عاشقان! مانده حیاتی.

«من از بیگانگان هرگز ننالم»

که دارم در وزارت، آشنایی

خوشا! دارم چه شغل باصفایی!

کُلُفتا! پارتیّا! با وفایی.

کمی غم داشتم تا این که آمد

به سویم پیکی از آمار رسمی

چنین می‌گفت آماری که دیدم:

نه غم ماند و نه از آن ماند اسمی.

و من حوشحال می‌خواهم بخوابم

که دیگر، خاطرم آسوده گشته

چه خوشحالم! چه خوشحال‌ام! چه خوشحال!

بله، غم، خارج از محدوده گشته.

همی دارد هواپیما‌ی شخصی

جناب ایکس یعنی خواجه‌ی دهر

به جز مقدار نانی آخر ماه

ندارد شهروند گوشه‌ی شهر.

تمام ساحل دریا، خصوصی‌ست

به غیر از طول یک قایق که باز است

بیاید احتمالاً بخشنامه

که این باریکه هم خیلی دراز است.

زمین خواران ز جنگل هم گذشتند

و گشته کوه‌ها مستعمراتی

خدا را شکر؛ زیرا در طبیعت

کماکان عاشقان! مانده حیاتی.

«من از بیگانگان هرگز ننالم»

که دارم در وزارت، آشنایی

خوشا! دارم چه شغل باصفایی!

کُلُفتا! پارتیّا! با وفایی.

کمی غم داشتم تا این که آمد

به سویم پیکی از آمار رسمی

چنین می‌گفت آماری که دیدم:

نه غم ماند و نه از آن ماند اسمی.

و من حوشحال می‌خواهم بخوابم

که دیگر، خاطرم آسوده گشته

چه خوشحالم! چه خوشحال‌ام! چه خوشحال!

بله، غم، خارج از محدوده گشته.

نظرها 10 
  1. عظیمه ایرانپور

    آذر 19, 1397

    درود بر شما

    و قلمتان

  2. مهران اسدپور

    آذر 19, 1397

    درود و دستمریزاد جناب رضاپور عزیز ؛

    کسب فیض شد دوست گرانقدر …

    در پناه خدا .

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 19, 1397

      سلام جناب اسد پور گرانقدر

      متشکرم. لطف کردید. درپناه خدا

  3. ابوالفضل زارعی

    آذر 20, 1397

    درود زیبا سرودید

  4. آفرین برشما زیبا بود، موفق باشید

  5. مهدی صادقی مود

    آذر 20, 1397

    درودتان جناب رضاپور ارجمند

    دوبار ارسال شده

    قشنگ بود

    برقرار باشید

  6. محمدعلی رضاپور

    آذر 20, 1397

    درودتان جناب صادقی مود

    سپاس از شما بزرگوار

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا