🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 استقبال از “طنز یلدایی”

(ثبت: 254485) دی 12, 1401 

استقبال از “طنز یلدایی”
استاد سید مهدی حسینی

کنون معلوم شد که اهل کارید
بکارید آنچه را که دوست دارید

فرامین عیال از واجبات است
هر آنچه گفته مو بمو بکارید

زمینی خوشگل و مرغوب جانا
اگر گیر آمد از هر سو بکارید

پس از اینکه  نمودید آبیاری
بضرب بیل یا پارو بکارید

کمی تخم چمن بر روی خاکش
به بره خوشگل آهو بکارید

در این اوضاع بی سامان عزیزم
کمی خرما و خرمالو بکارید

برای رفع درد و غم ز دلها
شرابی کهنه در پستو بکارید

برای شادی و شاهین و شبنم
درخت تاک و شفتالو بکارید

خیار چمبر و سبز درختی
نه در یکسو که در هر سو بکارید

 ضرر دارد خیار چمبر اما
برای خاله جان آلو بکارید

سفارشهای ناب عمه جان را
همیشه در کنار جو بکارید

کنار جوی آب خوشگواری
بادمجان بم خوشبو بکارید

بادمجان را فقط یک سو نکارید
یکی پشت و یکی از رو بکارید

اگر داری بنای خانه سازی
اتاق خواب تو در تو بکارید

اگر کشتید گندم بهر آدم
به حوا خوشگله شامپو بکارید

حیاط با صفای جام جم را
نهال سنگ پا با رو بکارید

برای قلب بیمار پدر جان
گل شاهدانه ی دارو بکارید

نهال گاوزبان با تخم ختمی
کمی هم تخم کاکائو بکارید

همانا یونجه یا که هر گیاهی
برای گاو زردمبو بکارید

برای بچه ی گاو حسن جان
گیاه شبدر و شب بو بکارید

ولیکن وی اگر امشب نزاید
بزیر گردنش چاقو بکارید

تو که در فکر چشم میهمانی
بروی چشم وی ابرو بکارید

در اندازد اگر این قوم لنگر
بزیر چشمشان گردو بگارید

برای رفع درد چشم آنان
کمی هم روغن زالو بکارید

اگر زحمت نباشد اندکی هم
سر بی موی ما را مو بکارید

#امیر_وحدتی_یگانه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 12, 1401

    زیباااا ست

    استقبال زیبایی ست

    درود بر شما استاد گرامی و جناب استاد سید حسینی

    💐🌿🙏👏👏👏👏👏🌹❤️

    در بیت زیر ظاهرا سهو تایپی اتفاق افتاده است

    سفارشهای ناب عمه عمه جان را
    همیشه در کنار جو بکارید

    شاید هم ترس از عمه باعث تکرار و تشدید عمه شده است😁

    ارادتمندم

    💐🙏💐

    • عرض سلام و ادب و صبح بخیر دارم جناب استاد مهدی پور.
      از دقت و توجهتان سپاسگزارم.
      همانطور که فرمودید بخاط ترس از عمه خانم و یا گرانی بادمجان این اتفاق عجیب رخ داده است.
      امید که گل خنده همواره در لبهایتان شکوفا باشد.
      🥀🥀🌼🌼🌼🥀🥀

      • جواد مهدی پور

        دی 12, 1401

        سپاسمند مهر مزیدتان هستم استاد وحدتی عزیز💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا