🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رشد اقتصاد

(ثبت: 269327) اردیبهشت 5, 1403 

                      رشد اقتصاد
دوباره فصل کار است و شروع بامداد امروز
بمالید اندکی دستان و پاها را پماد امروز

روم بر باغ و بستان تا کنم یک کار کارستان
اگر یاری کند با من همین اندک سواد امروز

بنا دارم قلم را تیز کرده سوزنی سازم
ز آثارش بپا خیزد صدای زنده باد امروز

بدوزم کیسه ای تازه برای جیب خلق الله
و بگذارم بسرهاشان کلاهی را گشاد امروز

به هر در میزنم زانجا صدای رشد می آید
بود ماحاصل این رشد بازاری کساد امروز

هر آنکه میرسد از ره دهن بگشوده میگوید
گشایشها شده حاصل ز رشد اقتصاد امروز

زیادی گشته قیمتها چهل پنجاه و شصت درصد
رسید این مژدگانی ها ز اعضای ستاد امروز

خود این کار پر زحمت نمادین است در عالم
همان کاری که هر مسئول می نامد جهاد امروز

چو افزودند بیست درصد حقوق بعضی از ما را
بود اجرا تو گویی حکم تبعیض نژاد امروز

چو دخلت نیست خرج خویش را آهسته کن جانا
که عاقل میبرد خرج زیادی را ز یاد امروز

حساب دخل و خرج ما که از اول نمی خوانَد
ز اعجازی مگر حاصل شود ما را مراد امروز

فتاد افسار بیماری بدست دکتری ناشی
گرفته کل اعضا و جوارح را فساد امروز

برو واعظ بساط خویش را جایی دگر گستر
که برچیدی ز دلها کورسوی اعتقاد امروز

هر آنکو پرده بردارد ز دزدیهای پنهانی
کند این خلق را بر سارقان بی اعتماد امروز

#یگانه ختم کن دیگر مکن با واژگان بازی
مکن دیگر ز کردار بزرگان انتقاد امروز
#امیر_وحدتی_یگانه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 5, 1403

    سلام استاد گرانمهر

    طنزو جد زیبایی ست
    لذت بردم
    وجودتان از هر گزندی در امان 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا