🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اصلِ خویش

(ثبت: 261115) خرداد 31, 1402 

کرده ام گم من ورایِ خویش اصلِ خویش را
می دَرَم خود را که یابم رازِ جعلِ خویش را

خویشِ خویشِ من سراپا عشق بود و اهلِ دل
خود به گردن می نهم آهسته قتلِ خویش را

همچو نی می‌نالم از سودایِ دل ای خویشِ من
شب که شد زاری مکن، خود کرده عزلِ خویش را

می‌زند دستِ زمان چوب حراجی بر دلم
برده ام شاید که خویشم کرده حملِ خویش را

روحِ سرگردانِ من هر جا بخواهد می‌رود
دیده ام عمری به چشم خویش رَحلِ خویش را

«بزم سازانِ جهان می از سَبویِ پر خورند»
من به عشقِ خویش از پیمانه عقلِ خویش را

سید عرفان جوکار جمالی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 31, 1402

    درود بر شما
    در پناه خداشادکام باشید
    🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا